محصولات
مارس 13

دی استات سدیم

دی استات سدیم یک ماده شیمیایی آلی است که از فعالیت آنزیم‌ها، کپک‌ها، قارچ‌ها و میکروب‌ها جلوگیری می‌کند و مانع از فاسد شدن مواد غذایی می‌شود. این ماده جامد کریستالی شکل، بی‌رنگ و فاقد بو است و طعمی شبیه به سرکه دارد. به همین دلیل برای تغییر در طعم بعضی مواد غذایی و اسنک‌ها استفاده می‌شود و به سرکه خشک معروف است. این ماده شیمیایی pH مواد غذایی را کنترل کرده و اسید موجود در آنها را افزایش می‌دهد.

دی استات سدیم در واقع نمک اسید استیک است و دارای فرمول شیمیایی (C4H7NaO4) می‌باشد. این ماده با سه هدف تعدیل مزه، کنترل اسیدیته یا نگهدارندگی به ماده غذایی افزوده می‌شود و در انواع محصولات میوه‌ای، سبزیجات کنسرو شده، مایونزها، محصولات دریایی، سالادها، انواع پنیر، سس‌های آماده و سوپ‌های نیمه آماده استفاده می‌گردد. همچنین به دلیل خواص جاذب رطوبتی که دارد، برای نگه‌داری از محصولات گوشتی و پروتئینی به کار برده می‌شود. علاوه بر آن در سیلوهای برنج، گندم، بادام زمینی و لوبیا به دلیل مرطوب بودن محیط سیلو و امکان وجود میکروب‌های فاسد کننده، برای جلوگیری از پوسیدگی استفاده می‌شود. این ماده در مواد غذایی دام و طیور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند طول عمر مواد غذایی دام را به بیش از ۳ ماه افزایش دهد.

دی استات سدیم دارای استفاده‌های صنعتی مختلفی نیز می‌باشد. از این ماده برای برنزه کردن کروم، ولکانیزه کردن کلروپرن (که در تولیدات لاستیک مصنوعی مؤثر است)، فرآوری پنبه‌های یک‌بار مصرف، گردآوری و تجمیع الکتریسیته ساکن، افزایش مقاومت بتن استفاده می‌شود. علاوه بر آن در بیوتکنولوژی به عنوان منبع کربن برای کشت باکتری‌ها به کار گرفته می‌شود.

دی استات سدیم

جدول آنالیز Sodium Diacetate

NO. Index FCC VII Results
1 Free acetic acid (%) 39.0 – 41.0 40.54
2 Assay (CH3COONa) (%) 58.0 – 60.0 59.11
3 pH (10% solution) 4.5 – 5.0 4.7
4 Moisture (≤%) 2.0 0.47
5 Readily oxidizable substances (≤%) 0.2 <0.2
6 Lead (≤ppm) 2 <2
7 Arsenic (≤ppm) 3 <3
8 Mercury (≤ppm) 1 <1
9 Heavy Metal (≤ppm) 10 <10
دانلود نسخه PDF جدول آنالیز

خرید دی استات سدیم

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *