محصولات
جولای 29

لاک نیترو سلولز

لاک نیتروسلولز با مخلوط کردن حلالهای سریع خشک با چوب و خمیر پنبه حاوی سلولز که توسط اسید نیتریک و اسید سولفوریک تجزیه شده است، ساخته می‌شود. ادموند فلاهرتی، شیمیدانی که در شرکت شیمیایی DuPont کار می‌کرد، این ماده را در سال 1921 اختراع کرد. از آن پس نیتروسلولز جایگزین لاک‌های روغنی شد و به محصولی ترجیحی و استاندارد صنعتی برای تولید کنندگان مبلمان و کابینت تبدیل شد. لاک‌های نیتروسلولزی به طور گسترده در کاربردهای پرداخت چوب، به ویژه در مواردی که نیاز به پرداخت با کیفیت بالا است، استفاده می‌شود. این لاک‌ها به سرعت خشک شده، خواص صیقل پذیری بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند و ظاهر رگه‌ای چوب را بهبود می‌بخشند.

لاک نیترو سلولز بسیار شبیه به شلاک است؛ اما در برابر خراش مقاوم‌تر از آن است. هم چنین رنگ‌دانه‌ها را به خوبی جذب می‌کند و با سنباده زدن آن می‌توان به یک پوشش براق و صیقلی رسید. لاک‌های نیترو سلولز در کاربردهای سبک بهترین گزینه هستند، اما می‌توان آن‌ها را با افزودن رزین‌ها یا نرم‌کننده‌های دیگر تقویت کرد، تا در همه زمینه‌ها عملکرد خوبی داشته باشند. امروزه بیشتر پوشش‌های چوبی بر پایه نیتروسلولز با درجه نیتروژن بالا است. رنگ‌های نیتروسلولز با فرمولاسیون خاص خود، بهترین کارآیی را با ترکیب ویسکوزیته کم برای کاربری آسان و مقاومت بالا در برابر ترک‌های ناشی از سرما ارائه می‌دهند.

لاک نیتروسلولز برای پوشش‌های داخلی سلفون، فویل‌های آلومینیومی و پوشش‌های حرارتی درزگیر در صنعت بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی نیز استفاده می‌شود. نیتروسلولز در فرمولاسیون لاک‌های ناخن که نیاز به بالاترین استانداردهای شفافیت، استحکام، خلوص و چرخه خشک شدن سریع را دارند نیز کاربرد دارد. همچنین یک جز کلیدی در بسیاری از فرمولاسیون‌های جوهر است. ویژگی مهم آنها آزادسازی عالی حلال و سازگاری با طیف وسیعی از افزودنی‌های دیگر است. افزودنی‌ها شامل نرم‌کننده‌ها، رنگ‌دانه‌ها و رزین‌هایی هستند که به جوهر اضافه می‌شوند تا ترکیب مناسبی از خواص را برای کاربرد مورد نظر ایجاد کنند.

لاک نیترو سلولز

خرید لاک نیترو سلولز

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • بسته‌های یک کیلوگرمی و بالاتر

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *