محصولات
سپتامبر 13

مونو آمونیوم فسفات

مونو آمونیوم فسفات جامدی به صورت پودر یا کریستال‌های سفید رنگ تتراهیدرال است که در شرایط محیطی پایدار است. از آنجا که این ماده محتویات فسفر زیادی دارد به عنوان یک کود فسفره در کشاورزی به منظور ایجاد سلامتی و افزایش رشد گیاه استفاده گسترده‌ای دارد. این کود حلالیت خوبی در آب دارد و به سرعت در خاک مرطوب حل می‌شود. در نتیجه به دلیل انحلال‌پذیری بالا می‌تواند به صورت محلول پاشی مورد استفاده قرار بگیرد و به سرعت موجب رفع کمبود عناصر مورد نیاز گیاه شود.

پس از انحلال دو عنصر مهم موجود در کود (فسفر و نیتروژن) از هم جدا شده و یون‌های آمونیوم (+NH4) و فسفات (H2PO-4) را تولید می‌کنند که در سلامت و رشد گیاه نقشی اساسی را ایفا می‌کنند. هنگامی که این کود با فسفریک اسید خالص تولید شود به آسانی به یک محلول شفاف تبدیل می‌شود که می‌توان آن را به صورت اسپری بر روی برگ‌ها پاشید و یا در هنگام آبیاری به آب افزود.

کاربردهای مونو آمونیوم فسفات

مونو آمونیوم فسفات با نامهای دیگری نظیر آمونیوم فسفات مونو ببسیک و آمونیوم دی هیدروژن فسفات نیز شناخته می‌شود و فرمول شیمیایی آن (NH6PO4) است. بیشترین کاربرد این ماده در کشاورزی و به عنوان یک ماده اصلی تشکیل‌دهنده کود است. علاوه بر آن این ترکیب در برخی از خاموش‌کننده‌های آتش‌نشانی شیمیایی جزء اصلی از پودر ABC است. ABC در اینجا به معنای آتش‌سوزی‌های کلاس A و B و C است. این ماده به دلیل خاصیت تجزیه مجدد، به طور گسترده در زمینه اپتیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به ساختار کریستالی چهار ضلعی، این ماده دارای تقارن نوری تک‌محوری منفی با شاخص‌های شکست معمول در طول موج نوری است.

مونو آمونیوم فسفات خالص به عنوان افزودنی غذای حیوانات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. یون +NH4 در بدن حیوانات سنتز شده و به پروتئین تبدیل می‌شود و همچنین یون H2PO-4 نیز بسیاری از فرآیندهای متابولیکی در حیوانات را پشتیبانی می‌کند. علاوه بر آن به پیزوالکتریک بودن بلورهای جامد این ماده، در برخی از مبدل‌های فعال سیستم‌های دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین به دلیل غیر سمی بودن این ترکیب، ماده مناسبی برای تولید بلورهای سرگرم‌کننده و اسباب‌بازی‌های مختلف است.

مونو آمونیوم فسفات

جدول آنالیز Monoammonium Phosphate

NO. Items Standard Results
1 Property White Powder White Powder
2 Main Content (NH4 H2PO4) % ≥ 98.0 99.1
3 P2O5 % ≥ 60.5 61.10
4 Nitrogen (N) % ≥ 11.5 12.01
5 PH 1% Water Solution 4.2-5.0 4.6
6 Arsenic (AS) % 0.0050 <0.0025
7 Water Insoluble % ≤ 0.3 0.09
8 Moisture % ≤ 0.5 0.24
دانلود نسخه PDF جدول آنالیز

خرید مونو آمونیوم فسفات

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *