محصولات
سپتامبر 13

مونو اتانول آمین

مونو اتانول آمین مایعی بی‌رنگ با بوی تند و شبیه به آمونیاک است. این ترکیب یک اتانول آمین ساده است که از یک آمین اولیه و یک گروه الکل تشکیل شده است. اتانول آمین‌ها مایعات بی‌رنگ، ویسکوز و مرطوب هستند که در تمام نسبت‌ها با آب و الکل و با مقدار کمتری با آلکانول‌ها قابل اختلاط هستند، اما تقریبا در حلال‌های غیرقطبی نامحلول هستند. این ترکیب دارای خواص الکل‌ها و آمین‌ها است، بنابراین می‌تواند با هر دو گروه عاملی واکنش دهد. این ماده به دلیل خواص شیمیایی متنوعی که دارد، می‌تواند در واکنش‌های شیمیایی و فرآیندهای صنعتی مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

مونو اتانول آمین دارای فرمول شیمیایی (C2H7NO) است و در برخی از صنایع به عنوان حلال، ماده افزودنی و عامل ضدیخ استفاده می‌شود. این ترکیب همچنین در شیرین کردن گاز طبیعی و گاز زغال سنگ به منظور تصفیه گازها و کاهش آلودگی هوا، تولید اتیلن‌آمین‌ها و به عنوان ماده اولیه در تولید شوینده‌ها، امولسیون‌کننده‌ها، واکس‌ها، پوشش‌های ضد خوردگی و حد واسط‌های شیمیایی کاربرد دارد. همچنین به عنوان یک ماده افزودنی و عامل پرکننده و قلیایی در برخی از محصولات مانند رنگ‌ها، رزین‌ها و پلیمرها استفاده می‌شود. زیرا این ترکیب می‌تواند خواص پایداری، پلاستیسیته و رنگدانه‌ها را بهبود بخشد.

مونو اتانول آمین می‌تواند به بهبود نرمی و انعطاف‌پذیری الیاف و بافت‌های نساجی کمک کند. همچنین به عنوان یک ماده تنظیم‌کننده pH در تولید بعضی از نوشیدنی‌ها مانند آب معدنی و نوشابه استفاده می‌شود. علاوه بر آن در تولید برخی از آلیاژها و پوشش‌های سطحی به عنوان یک عامل پر کننده و ماده روان‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا این ترکیب می‌تواند به بهبود خواص مکانیکی و ظاهری آلیاژها و پوشش‌ها کمک کند. از دیگر کاربردهای این ماده می‌توان به عامل صاف‌کننده و جلوگیری از چسبندگی در تولید لاستیک، عامل افزایش چسبندگی و مقاومت مکانیکی در تولید چسب، عامل جذب‌کننده و خنثی‌کننده در تولید محصولات شوینده، عامل ضد افسردگی و ضد درد در برخی داروها و عامل نرم‌کننده و پروتئین‌دهنده در محصولات آرایشی و بهداشتی اشاره کرد.

مونو اتانول آمین

خرید مونو اتانول امین

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • بشکه 220 لیتری

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *