محصولات
سپتامبر 13

مونو اتیلن گلایکول

مونو اتیلن گلایکول یا اتیلن گلایکول با نام اختصاری MEG نوعی ترکیب آلی به صورت مایع بی‌رنگ، بدون بو با طعم شیرین و محلول در آب است. این ماده یکی از ساده‌ترین ترکیبات گلیکول‌ها است و از لحاظ شیمیایی یک الکل با دو گروه هیدروکسیل (-OH) متصل به یک مولکول اتیلن است. این ماده دارای خاصیت ضد یخ و ضد انجماد می‌باشد، به همین دلیل در بسیاری از فرآورده‌های شیمیایی مانند ضدیخ‌ها و خنک‌کننده‌ها استفاده می‌شود. این محصول از یخ‌زدگی موتور خودروها در فصل‌های سرد و از داغ شدن آن در فصل‌های گرم سال جلوگیری می‌کند. همچنین به عنوان سیال انتقال حرارت در خنک‌کننده‌های گاز کمپرسور صنعتی، سیستم‌های تهویه و اسکی بر روی یخ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مونو اتیلن گلایکول با نام‌های دیگری نظیر اتیلن الکل و اسید هیدروکربنوس نیز شناخته می‌شود و فرمول شیمیایی آن (C2H6O2) است. این ترکیب ماده اولیه مهمی در تولید برخی پلیمرها مانند پلی اورتان، پلی اتیلن سوکسینات و پلی اتیلن ترفتالات است. در صنعت پلاستیک نیز یکی از ترکیبات اساسی برای تولید رزین‌های ترموپلاستیک است. در کل از این ترکیب به دلیل ویژگی‌های آنتی‌فریز، حلالیت و کاهندگی گرما در صنایع مختلفی از جمله صنایع پلی‌استر، آنتی‌فریز، غذایی، آرایشی و بهداشتی و … استفاده می‌شود. همچنین به عنوان چسباننده شن مذاب در ریخته‌گری و روان‌کننده برای تولید شیشه و آسیاب کردن سیمان کاربرد دارد.

با افزایش فعالیت نفت و گاز در آب‌های عمیق، انتقال و جابجایی نفت و گاز در خط لوله‌های طولانی و جلوگیری از آب‌دار شدن محصول به منظور جلوگیری از خوردگی، موضوع بسیار مهمی است. به همین دلیل از مونو اتیلن گلایکول به منظور آب‌زدایی و جلوگیری از آب‌دار شدن گاز طبیعی در خطوط لوله استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای این ماده می‌توان به ساخت مایعات انتقال حرارت، چسب‌های پایه آب، رنگ‌های لاتکس و امولسیون‌های آسفالت، خازن‌های الکترولیتی، افزودنی به سوخت، جوهرهای چاپ کوپلینگ، نرم‌کننده منسوجات، تولید مواد منفجره و … اشاره کرد.

مونو اتیلن گلایکول

خرید مونو اتیلن گلایکول

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • بشکه 220 کیلویی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *