محصولات
اکتبر 21

هگزا متا فسفات

هگزا متا فسفات ترکیبی جامد به صورت پودر سفید یا گرانول‌های کریستالی محلول در آب است که توانایی جذب رطوبت هوا را دارد و می‌تواند با یون‌های فلزی واکنش دهد. این ترکیب فسفاته است و به طور گسترده‌ای در صنایع مختلف مانند تصفیه آب، تولید مواد غذایی، صنعت نفت و حفاری، تولید منسوجات، تولید کاغذ، پتروشیمی، صنعت دباغی و فراوری چرم، متالورژی، تولید سیمان و…. به عنوان عامل پراکنده‌سازی، مهار خوردگی، نرم‌کننده آب و تنظیم‌کننده pH استفاده می‌شود. علاوه بر آن این ترکیب در تهیه محصولات سفید کننده دندان، نمک حمام، آب بویلرها، مقوا و کاغذهای مورد استفاده در محصولات غذایی کاربرد دارد.

هگزا متا فسفات دارای فرمول شیمیایی (Na6P6O18) است و با نامهای دیگری نظیر سدیم هگزا متا فسفات (SHMP)، کالگون یا نمک گراهام نیز شناخته می‌شود. این ماده یک پلیمر فسفاته است که از تکرار زنجیره‌های پلی‌فسفاته و واحدهای NaPO3 تشکیل شده است. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این ماده نرم کردن آب است. این ماده با جلوگیری از تشکیل رسوبات کلسیم و منیزیم در آب، سختی آن را کاهش می‌دهد. به همین دلیل در سیستم‌های دیگ بخار و سیستم‌های خنک‌کننده به کار می‌رود. خاصیت کلاته‌کنندگی این ماده با کاهش میزان بون‌های فلزی موجود در آب به کاهش سختی آب کمک می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود این ترکیب به عنوان نرم‌کننده و دیسپرس‌کننده در فرایند تجزیه خاک نیز مورد استفاده قرار گیرد.

هگزا متا فسفات به عنوان یک افزودنی غذایی با شماره E452i به منظور بهبود بافت، حفظ رطوبت و جلوگیری از تغییر رنگ مواد غذایی نیز استفاده می‌شود. این ماده در تولید محصولات گوشتی، کنسروهای دریایی و پنیرهای فرآوری شده به عنوان عامل نگهدارنده و تثبیت‌کننده عمل می‌کند. علاوه بر آن در فرمولاسیون‌های مواد شوینده، به عنوان یک سورفکتانت برای بهبود عملکرد مواد شوینده در آب‌های سخت استفاده می‌شود. این ماده مانع از تشکیل رسوبات معدنی روی سطوح می‌شود و به تمیز کردن بهتر سطوح کمک می‌کند. همچنین در صنعت سرامیک و کاشی برای پراکنده‌سازی ذرات خاک و رس در لعاب‌های سرامیکی استفاده می‌شود که به یکنواختی و استحکام نهایی محصول کمک می‌کند.

هگزا متا فسفات

جدول آنالیز Hexametaphosphate

NO. Items Standard Test Results
1 Phosphorus pentoxide (as P2O5) 68 % min 68.5%
2 Inactive Phosphate 7.5% max 5.0%
3 Iron, as Fe 0.03% max 0.01%
4 Water Insoluble 0.04% max 0.01%
5 pH 5.8-7.0 6.5
دانلود نسخه PDF جدول آنالیز

خرید هگزا متا فسفات

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *