محصولات
ژوئن 26

کربن فعال میله‌ای (اکسترود)

کربن فعال میله‌ای نوعی زغال فعال استوانه‌ای شکل است که دارای ساختار تخلخلی و قدرت جذب بسیار بالایی است. این نوع کربن فعال از ماده اولیه مختلفی ساخته می‌شود که مهمترین آنها زغال چوب، پوسته نارگیل، بامبو و زغال سنگ است. این ماده انتخاب مناسبی برای کاربردهای فاز گازی است. زیرا در این فاز فعالیت زغال اکتیو میله‌ای در سطح بالایی قرار دارد. با این حال مهم‌ترین کاربرد این ماده تصفیه آب است. زیرا کربن میله‌ای می‌تواند انواع مواد آلاینده از جمله کلر، مواد رنگ‌زا، عناصر سنگین، عناصر عفونت‌زا، سموم و مواد شیمیایی مضر را حذف کرده و آب قابل آشامیدن تولید کند. همچنین از آن برای بهبود رنگ، طعم و بوی آب نیز استفاده می‌شود.

کاربردهای کربن فعال میله‌ای

کربن فعال میله‌ای با نام‌های دیگری نظیر کربن فعال اکسترود، کربن فعال مدادی و EAC نیز شناخته می‌شود. این محصول برای حوزه‌های مختلفی نظیر تصفیه آب و هوا، صنایع شیمیایی، داروسازی و غذایی، علف‌زدایی گاز طبیعی، بازیافت حلال‌ها، نفت و گاز، گوگرد و نیترات‌زدایی و … استفاده می‌شود و بسته به نوع کاربری در انواع مختلفی عرضه می‌شود. به عنوان مثال کربن فعال میله‌ای چوبی از پایه چوب تولید می‌شود. این نوع کربن فعال معمولا برای تصفیه آب، جذب مواد رنگ‌زا و مذاب و کاربردهای تصفیه هوا استفاده می‌شوند. زغال فعال میله‌ای نفتی از پایه کک نفتی یا کک ذغالی تولید می‌شود. این نوع کربن فعال به طور گسترده در صنایع نفت و گاز، تصفیه گازها و جذب ترکیبات آلی استفاده می‌شود.

در بین کربن‌های فعال میله‌ای، کربن فعال میله‌ای قابل بازیافت کاربرد بسیاری دارد. این کربن فعال از پایه مواد بازیافتی مانند پوسته سخت میوه‌ها، پوست مغزهای برنج و زباله‌های گیاهی تولید می‌شود. این نوع کربن فعال به عنوان یک راهکار پایدار در تصفیه، رنگ‌زدایی، دکلره‌زدایی و بو ‌زدایی از آب آشامیدنی، شراب‌سازی و ساخت انواع نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از آن برای گوگردزدایی و خالص‌سازی طلا در صنعت پالایش استفاده کرد. زغال میله‌ای معدنی نیز نوع دیگری از کربن میله‌ای است که از پایه مواد معدنی مانند زغال سنگ یا لیگنیت تولید می‌شود. این نوع کربن فعال معمولاً در صنایع استخراج، تصفیه اب، تصفیه هوا و صنایع شیمیایی استفاده می‌شود.

کربن فعال میله‌ای

خرید کربن فعال میله‌ای

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *