محصولات
ژوئن 28

بنتونیت آرایشی

بنتونیت نوعی خاک رس اسمکتیت طبیعی جاذب آب است که خواص رئولوژی مفیدی دارد. بنتونیت در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی به عنوان تثبیت کننده محلول‌ها و کنترل ویژگی و روان‌کنندگی مورد استفاده زیادی قرار می‌گیرد. زیرا خاصیت امولسیونی این ماده به دلیل ساختار کلوئیدی آن، محلول‌های فوق‌العاده یک‌دست و همگنی را ایجاد می‌کند. میزان اندکی بنتونیت (در حدود ۱ تا ۲ درصد) می‌تواند مقدار زیادی محتویات آنیونی و غیر آنیونی، مواد فعال سطحی، چربی، روغن، وکس و … را در آب به حالت کاملا یک دستی محلول کند.

مقدار بنتونیت مورد استفاده به عنوان استابلایزر به ساختار کلوئیدی آن در آب بستگی دارد. هر ذره بنتونیت اسمکتیت از هزاران صفحه میکروسکوپی انباشته تشکیل شده که یک لایه آب را به دام می‌اندازند. زمانی که بنتونیت خیسانده می‌شود، لبه‌های مثبت به سمت داخل صفحات جذب گردیده و یک ساختار کلوئیدی سه‌بعدی ایجاد خواهد شد. این ساختار برای به دام انداختن و جداسازی ذرات جامد در داخل محلول، چربی‌ها در امولسیون و گازها در فوم‌ها و موس ها بسیار کارآمد است. استفاده از بنتونیت در تولید محلول‌های آرایشی، سبب افزایش ویسکوزیته و چگالی محلول نیز می‌شود و ترکیب یک دست و خالصی را ایجاد می‌کند. البته بنتونیت آرایشی مورد استفاده در این صنعت باید از نظر وجود آرسنیک، سرب و محتوای باکتریایی کاملا کنترل شده باشد.

بنتونیت آرایشی از سفت و خشک شدن مواد تشکیل دهنده محصولات آرایشی و بهداشتی جلوگیری می‌کند. همچنین محلول‌هایی که تمایل به ته‌نشینی دارند را به راحتی به حالت همگن درمی‌آورد. علاوه بر آن بر خلاف دیگر مواد غلظت دهنده، از ایجاد حالت ژلاتینی یا خشک در محصول جلوگیری می‌کند. این ماده در محصولات دارویی و بهداشتی مانند داروهای آفتاب سوختگی، پودر بچه و پودر سفید کننده صورت هم کاربرد فراوان دارد.

بنتونیت آرایشی

خرید بنتونیت آرایشی

بنتونیت آرایشی توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *