دسامبر 16

لیدوکائین

لیدوکائین یک داروی بی‌حس‌کننده موضعی از گروه آمید (از نوع کلاس Ib) است که دارای اشکال دارویی مختلفی چون ویال، آمپول، پماد، افشانه و ژل می‌باشد. این دارو برای تسهیل بی‌حسی موضعی در انواع زیادی از روش‌های جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب با مسدود کردن کانال‌های یون سدیم واقع در سطح داخلی غشای سلول‌های عصبی، فعالیت بی‌حس‌کنندگی‌اش را به وجود می‌آورد. به طوری که نورون‌های بافت‌های محلی که دارو روی آن‌ها اعمال می‌شود، به طور موقتی قادر به ارسال سیگنال به مغز در مورد احساس درد نیستند. زمانی که لیدوکائین برای بی‌حسی موضعی یا بلوک‌های عصبی استفاده می‌شود، معمولا در عرض چند دقیقه شروع به کار می‌کند و اثر آن نیم ساعت تا سه ساعت طول می‌کشد.

لیدوکائین یا لیگنوکائین یک آمید با فرمول شیمیایی (C14H22N2O) است. به این معنی که مانند اسیدهای آمینه حاوی یک پیوند آمین است. این دارو در فهرست داروهای ضروری سازمان بهداشت جهانی قرار دارد. اثربخشی لیدوکائین به عنوان یک بی‌حس‌کننده موضعی با شروع سریع و مدت اثرگذاری متوسط ​​می‌باشد. این ماده یکی از رایج ترین بی‌حس‌کننده‌های موضعی مورد استفاده در دندان‌پزشکی است. برای بی‌حسی سطحی نیز می‌توان از چندین فرمولاسیون برای آندوسکوپی، قبل از لوله‌گذاری استفاده کرد.

لیدوکائین اثر مثبتی بر ایسکمی مغزی دارد. همچنین در درمان تاکی کاردی بطنی استفاده می‌شود. این ماده یک عامل بی‌حس‌کننده کارآمد در جراحی‌های چشم است، زیرا بسیار قوی است و نفوذپذیری خوبی در بافت دارد. همچنین به عنوان یک عامل بی‌حس‌کننده موضعی، برای درمان انزال زودرس استفاده می‌شود. پماد لیدوکائین نیز در درمان دردهای موضعی مانند سوختگی، گزش حشرات و هموروئید کاربرد دارد.

لیدوکائین

خرید لیدوکائین

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *