ژوئن 25

کافور

کافور یک ترکیب آلی و ماده‌ای مومی، سفید و خوشبو است که از صمغ درختی با همین نام گرفته می‌شود. این ماده معطر و دارای بوی تیز و مزه تند است و علاوه بر درخت کافور، برگ گیاه رزماری نیز دارای مقداری از این ترکیب می‌باشد. البته حالت شیمیایی این ماده به صورت پودر کریستالی سفید رنگ عرضه می‌شود. کافور سنتز شده در صنعت کاربردهای متنوعی دارد که از جمله می‌توان به تولید پلی وینیل کلراید یا همان PVC، نیترات سلولز، رنگ، لاک و بسیاری از پلاستیک‌ها اشاره کرد.

کاربردهای درمانی کافور

کافور دارای فرمول شیمیایی (C10H16O) است و با نامهای دیگری نظیر کامفر و پینن نیز شناخته می‌شود. این ماده به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد التهابی خود دارای کاربردهای موضعی متنوعی است و برای درمان بیماری‌های پوستی، بهبود عملکرد تنفسی و تسکین درد و التهاب استفاده می‌شود. به همین دلیل در برخی از اسپری‌های موضعی کاهش درد، از این ماده به همراه ترکیباتی چون منتول، اکالیپتوس و روغن‌هایی چون روغن میخک استفاده می‌شود. دردهای ناشی از آرتروز نیز به خوبی به واسطه استفاده از کرم‌ها و پمادهای حاوی کافور قابل کنترل می‌باشند. از پمادهای حاوی کافور می‌توان به عنوان مرهمی برای زخم‌های ناشی از سوختگی استفاده کرد. استفاده از این ماده برای کاهش درد مفاصل، شانه‌ها و کمر نیز مفید است. البته به هنگام استفاده ممکن است پوست موقتا احساس سوزن سوزن شدن، گرم یا خنک شدن پیدا کند.

کافور دو فرم فعال نوری (dextro و levo) و یک فرم غیرفعال نوری (racemic) دارد. این ماده اشتعال‌پذیر است و نباید در مجاورت اکسنده‌های قوی و نمک‌های فلزی و سایر مواد آتش‌گیر دیگر باشد. این ترکیب برای حشرات سمی بوده و بنابراین گاهی اوقات از این ماده به عنوان عاملی برای دفع حشرات و آفات استفاده می‌شود. از دود پودر کریستالی این ماده یا چوب عود کافور می‌تواند به عنوان یک عامل از بین برنده پشه‌ها و حشرات موذی استفاده نمود. در مصر باستان از این ماده به دلیل داشتن خاصیت ضد میکروبی، برای مومیایی کردن استفاده می‌شد.

کافور

خرید کافور

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *