محصولات
ژوئن 25

کربنات منگنز

کربنات منگنز یکی از ترکیبات منگنز است که به عنوان ماده افزودنی و یک رنگدانه در رنگ‌های قرمز، کرم، زرد و صورتی کم رنگ برای تهیه لعاب چینی و تهیه رنگ‌های لعابی در صنعت سرامیک استفاده می‌شود. این ماده نامحلول در آب است و در طبیعت به شکل رودوکروزیت معدنی وجود دارد. این ترکیب را می‌توان در آزمایشگاه به‌صورت رسوب رنگی با افزودن بی‌کربنات‌سدیم به محلول نمک منگنز (II) اشباع‌شده با دی‌اکسیدکربن تهیه کرد. این ماده ساختاری شبیه به کلسیت دارد و دارای تقارن هماهنگ هشت‌وجهی است. این ترکیب به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان یک کاتالیزور برای گوگردزدایی، رنگدانه مینا، خشک‌کن وارنیش، نمک منگنز و مواد خام برای تولید کاتالیزور استفاده می‌شود.

کاربردهای گسترده کربنات منگنز

کربنات منگنز دارای فرمول شیمیایی (MnCO3) است و ترکیب خالص آن به عنوان سنگ قیمتی استفاده می‌شود. این ماده به علت خواص خارق‌العاده‌ای که دارد در زمینه‌های مختلف صنعت کاربرد فراوانی دارد. این ترکیب در کشاورزی و در کوددهی گیاهان به عنوان یک افزودنی که کمبود منگنز در محصولات را درمان می‌کند، استفاده می‌شود. علاوه بر آن به عنوان یک هماتینیک در زمینه پزشکی مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین از این ماده در تولید سنگ آهن و به عنوان یک معرف شیمیایی استفاده می‌شود.

از دیگر کاربردهای کربنات منگنز می‌توان به استفاده به عنوان مکمل در محصولات تندرستی، ماده ذخیره لیتیوم در باتری‌های لیتیومی، تولید فولاد و سنگ آهن، ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی، تولید قطعات مکانیکی و الکترونیکی، ساخت مفتول، تولید بتن، داروسازی، آبکاری، کبریت‌سازی، پزشکی، صنعت جوشکاری و … اشاره کرد.

کربنات منگنز

خرید کربنات منگنز

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *