محصولات
سپتامبر 13

مانیتول

مانیتول یک داروی کمکی برای پیشگیری از بروز نکروز حاد توبولار یا درمان کم‌ادراری در نارسایی کلیه، درمان ادم مغزی و افزایش فشار داخل جمجمه و چشم، تسریع دفع ادراری مواد سمی و جلوگیری از آسیب کلیوی ناشی از آنها (مانند سالیسیلات، باربیتورات و لیتیم) و همچنین پیشگیری از نیاز به دیالیز به دنبال افزایش هموگلوبین آزاد خون در طی عمل جراحی برداشتن پروستات از طریق پیشابراه است. این ماده در حقیقت ایوزمر سوربیتول است و خواص دارویی و اثر دیورتیک دارد. البته سوربیتول از ذرت تولید می‌شود، در صورتی که مانیتول عمدتا توسط فروکتوز هیدروژنه کننده به دست آمده از نشاسته یا ساکارز تولید می‌شود.

مانیتول یک قند الکلی است که به طور طبیعی در برخی گیاهان مانند قارچ‌ها‌، میوه‌ها، سبزیجات و جلبک‌های قهوه‌ای یافت می‌شود. این ترکیب به دلیل ویژگی‌های خاص خود در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و آرایشی بهداشتی نیز کاربرد دارد. مانیتول دارای خواص شیرین‌کنندگی است، اما بر خلاف شکر معمولی، باعث افزایش سطح قند خون نمی‌‌شود. به همین دلیل در انواع شیرینی‌های بدون قند به دلیل کالری پایین استفاده می‌شود. همچنین به دلیل اثر خنک‌کنندگی قوی که ایجاد می‌کند، در آدامس‌ها، آب‌نبات‌ها، دسرهای یخ زده، کیک‌ها و بستنی‌ها به عنوان روکش به کار می‌رود.

از مانیتول به منظور تولید کود شیمیایی در کشاورزی نیز استفاده می‌شود. مانیتول موجود در جلبک‌ها باعث حفظ تعادل اسمزی سلول‌های گیاهی شده و سبب می‌شود سلول‌ها آب کمتری را از دست بدهند و تحمل بیشتری در برابر استرس‌های ناشی از خشکی داشته باشند. همچنین وجود این ماده در جلبک‌ها از تنش دمایی جلوگیری کرده و اختلال رشد ریشه و کاهش رشد گیاه را کم می‌کند. علاوه بر آن از این ترکیب در خوراک دام و طیور به عنوان یک منبع غنی از انرژی استفاده می‌شود. استفاده از این ماده به عنوان مرطوب‌کننده در محصولات آرایشی و بهداشتی مثل لوسیون‌ها، مرطوب‌کننده‌ها، شامپوها و کرم‌ها نیز متداول است و از خشکی و خارش پوست جلوگیری کرده و باعث شادابی و نرمی آن می‌شود.

مانیتول

خرید مانیتول

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی چینی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *