محصولات
سپتامبر 13

مولیبدات سدیم

مولیبدات سدیم پودری سفید رنگ به صورت گرانول ریزدانه و از نمک‌های سدیم می‌باشد که نوع هیدراته آن از یون‌های سدیم و مولیبدات تشکیل شده است. ترکیبات مولیبدات از جمله این ترکیب، محبوب‌ترین مواد شیمیایی معدنی در پیشگیری از خوردگی آهن، مس و آلومینیوم در سیستم‌های خنک‌کننده باز و بسته، خنک‌کننده موتور، مایعات فلزکاری، آبکاری و گل حفاری محسوب می‌شوند. زیرا در دماها و سطوح pH مختلف کارایی مناسبی دارند. این ماده علاوه بر اینکه یک بازدارنده بسیار مؤثر در آب نرم و سخت است، از نظر حرارتی نیز پایدار است و در حضور اکسیژن نیز عملکرد بسیار خوبی دارد.

مولیبدات سدیم، منبع غنی مولیبدن

مولیبدات سدیم با نام نمک دی سدیم اسید مولیبدیک نیز شناخته می‌شود و دارای فرمول شیمیایی (Na2MoO4) است. این ماده منبع غنی مولیبدن است که یک ریز مغذی عالی خاک است و برای رشد گیاهان ضروری می‌باشد. به همین دلیل به عنوان کود در کشاورزی خصوصا در سبزیجاتی مانند گل‌کلم و کلم بروکلی نیز استفاده می‌شود. علاوه بر کاربردهای سنتی کودهای مبتنی بر خاک، این ماده در کشاورزی هیدروپونیک که از بسترهای بی‌اثر به‌عنوان بستر رشد به‌جای خاک استفاده می‌کند، نیز کاربرد دارد. در این روش محلول‌های غذایی با استفاده از آب مستقیما به گیاهان داده می‌شوند، بنابراین کودهای شیمیایی با حلالیت بالا برای این اهداف بسیار مطلوب هستند. این ماده همچنین هنگام درمان کمبود مس به غذای دام افزوده می‌شود.

مولیبدات سدیم به عنوان یک منبع غنی از مولیبدن، در تنظیم میزان گوگرد بدن نیز کاربرد دارد. این عنصر به عنوان آنتی اکسیدان در سم‌زدایی از کبد و افزایش مقاومت بافت‌های بدن عمل می‌کند. مولیبدن در متابولیسم سلول‌های عصبی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند. سدیم مولیبدات در شیمی دارویی و بیوشیمی نیز کاربرد دارد و برای ردیابی بسیاری از مواد شیمیایی آلی که بی‌رنگ هستند استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای این ماده می‌توان به تولید رنگ‌دانه‌ها، کاتالیزورها، بازدارنده‌های آتش، بازدارنده‌های خوردگی و همچنین تصفیه آب اشاره کرد.

مولیبدات سدیم

جدول آنالیز Sodium Molybdate

NO. Item Results
1 Appearance White Powder
2 Na2MoO4.2H2O 99.32%
3 Water Insoluble Matter 0.01%
4 Fe 0.001%
5 SO4 0.026%
6 PO4 0.002%
7 Pb 0.001%
8 Cl 0.02%
9 pH 8.2
دانلود نسخه PDF جدول آنالیز

خرید مولیبدات سدیم

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *