محصولات
اکتبر 22

نیتریت سدیم

نیتریت سدیم یک ترکیب معدنی به صورت پودر کریستالی سفید یا زرد رنگ است که در دو گرید صنعتی و خوراکی وجود دارد. این ترکیب معدنی در آب بسیار محلول است و به عنوان یک نگهدارنده مواد غذایی، افزودنی شیمیایی و عامل اکسیدکننده در صنایع مختلف استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین کاربردهای نیتریت سدیم در صنایع غذایی است. این ماده به عنوان یک نگهدارنده و ضد باکتری به ویژه در فرآوری گوشت مانند هات‌داگ، سوسیس، کالباس و بیکن استفاده می‌شود. این ترکیب باعث پیشگیری از رشد باکتری‌های خطرناکی مانند کلستریدیوم بوتولینوم می‌شود که عامل بوتولیسم است. این ماده همچنین به گوشت رنگ صورتی مایل به قرمز می‌بخشد که ظاهر بهتری برای محصولات گوشتی دارد.

نیتریت سدیم یک نمک آنتی‌اکسیدان است و دارای فرمول شیمیایی NaNO2 می‌باشد. این ماده در برخی موارد به عنوان دارو برای درمان مسمومیت با سیانید استفاده می‌شود و می‌تواند به خنثی‌سازی اثرات سمی سیانید در بدن کمک کند. همچنین به عنوان یک عامل اکسیدکننده و یک عامل واسطه برای تولید ترکیبات نیترو (NO₂) و نیتروژن‌دار استفاده می‌شود. در صنایع فلزی نیز به عنوان یک بازدارنده خوردگی برای فلزات به خصوص در سیستم‌های خنک‌کننده مدار بسته استفاده می‌شود. زیرا می‌تواند فلزات را در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی محافظت کند. علاوه بر آن در صنعت نساجی به عنوان یک عامل برای رنگ‌دهی به الیاف پارچه‌ای به کار می‌رود.

عمده‌ترین کاربرد نیتریت سدیم برای تولید صنعتی ترکیبات ارگانونیتروژن است. این ماده یک معرف برای تبدیل آمین‌ها به ترکیبات دیازو است که پیش‌سازهای اصلی بسیاری از رنگ‌ها، مانند رنگ‌های دیازو هستند. ترکیبات نیتروسو نیز از نیتریت‌ها تهیه می‌شوند که در صنایع تولید لاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ماده شیمیایی یک ماده مهارکننده موثر خوردگی نیز است و به عنوان یک افزودنی در گریس‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نیتریت سدیم

خرید نیتریت سدیم

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • گرید خوراکی کیسه 25 کیلویی
  • گرید صنعتی کیسه 25 کیلویی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *