محصولات
اکتبر 22

تیوسولفات سدیم (هیپو)

تیوسولفات سدیم یک ترکیب شیمیایی به شکل بلورهای بی‌رنگ یا پودر سفید است. این ماده در لیست داروهای ضروری سازمان بهداشت جهانی قرار دارد و در درمان برخی بیماری‌های خاص مانند مسمومیت با سیانید کاربرد دارد. به عنوان پادزهر سیانید، این ماده به بدن کمک می‌کند تا سیانید را به تیوسیانات، که ماده‌ای کم‌خطرتر است، تبدیل کند و سپس از طریق ادرار دفع شود. همچنین در درمان برخی از بیماری‌های پوستی مانند کالسیفیکاسیون پوستی و پسوریازیس استفاده می‌شود. همچنین مطالعاتی نشان داده‌اند که این ماده می‌تواند در درمان کالسیفیکاسیون عروقی که در برخی بیماران مبتلا به نارسایی کلیه مشاهده می‌شود، موثر باشد.

تیوسولفات سدیم دارای فرمول شیمیایی (Na2S2O3) است و با نامهای دیگری نظیر هیپو سولفیت سدیم، هیپو، هیدریل، سدیم اکسید سولفید، سودوتیول، دی سدیم تیوسولفات نیز شناخته می‌شود. یکی از کاربردهای این ماده خنثی کردن کلر موجود در آب شهری است که بیشتر در بین دارندگان آکواریوم و برای فرآیندهای آبزی‌پروری یا آزمایشگاهی متداول است. یکی از کاربردهای قدیمی و مهم این ماده در فرآیندهای ظهور و ثبوت عکس‌های فیلمی است. تیوسولفات سدیم به عنوان فیکسر یون‌های نقره‌ای را از فیلم یا کاغذ عکاسی حذف می‌کند و تصویر را تثبیت می‌کند.

تیوسولفات سدیم به خوبی در آب حل می‌شود و پایداری بالایی دارد. اما در دمای بالا تجزیه می‌شود و گوگرد و دی‌اکسید گوگرد آزاد می‌کند. در آزمایشگاه‌های شیمی از این ترکیب به عنوان تیترانت در روش‌های تیتراسیون یدومتری استفاده می‌شود. این روش برای تعیین غلظت برخی از مواد اکسیدکننده مانند ید و پتاسیم پرمنگنات کاربرد دارد. همچنین به عنوان یک عامل کاهنده در بسیاری از واکنش‌های شیمیایی عمل می‌کند. در صنایع کاغذسازی نیز از این ماده برای سفید کردن کاغذ و حذف مواد اضافی از پالپ کاغذ استفاده می‌شود. علاوه بر آن تیوسولفات سدیم در رنگرزی و سفید کردن پارچه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تیوسولفات سدیم

خرید تیوسولفات سدیم

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • هیپو شکری کیسه 25 کیلویی
  • هیپو دانه تسبیحی کیسه 25 کیلویی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *