محصولات
ژانویه 18

تری اتانول آمین

تری اتانول آمین یک مایع چسبنده بی‌رنگ یا کمی مایل به زرد با بوی آمونیاک است. این ماده آلی از گروه هیدروکربن‌های نیتروژن‌دار و اکسیژن‌دار است و به سادگی با آب ترکیب می‌شود. این ماده متشکل از یک دسته آمین و سه دسته الکل است و از آن به عنوان عامل کاهنده یا بازدارنده از خوردگی و ساخت سورفاکتانت‌ها، مواد شوینده مایع و مواد آرایشی استفاده می‌شود. از این ترکیب در شیمی تحلیلی می‌توان به عنوان فاز ثابت کروماتوگرافی مایع-گازی استفاده کرد. در تیتراسیون کمپلکسومتریک و سایر تجزیه و تحلیل‌ها نیز، می‌توان از آن به عنوان یک ماده پوشاننده برای تداخل یون‌ها استفاده کرد. علاوه بر این می‌توان آن را با اسید کلریدریک به محلول بافر با مقدار pH خاص نیز تبدیل کرد.

تری اتانول آمین با نام اختصاری TEA شناخته می‌شود و فرمول شیمیایی آن (C6H15NO3) است. این ماده در درجه اول به عنوان سورفاکتانت استفاده می‌شود و باعث کاهش کشش سطحی بین دو محیط می‌شود. در داروسازی از این ترکیب در تشکیل نمک برای محلول‌های تزریقی ضد درد استفاده می‌شود. همچنین از آن به عنوان یک امولسیون کننده عمومی در فرمولاسیون داروهای موضعی استفاده می‌شود. این ماده در تمیز کردن و خشک کردن مواد آرایشی، شامپوها، کرم‌ها، موم‌ها، روغن‌های برش، مواد شوینده خانگی و امولسیون‌ها نیز به کار می‌رود.

مصارف صنعتی تری اتانول آمین

تری اتانول آمین یک فعال کننده ولکانیزاسیون لاستیک طبیعی و مصنوعی است که می‌توان آن را در صنعت لاستیک‌سازی در طول پلیمریزاسیون لاستیک نیتریل استفاده کرد. علاوه بر آن به دلیل توانایی جذب دی اکسید کربن، سولفید هیدروژن و سایر گازها، می‌توان از آن برای حذف گازهای اسیدی استفاده کرد. این ماده در حال حاضر یک عامل مقاومت اولیه متداول است که در صنعت سیمان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای اثر مقاومت زود هنگام تسریع روند هیدراتاسیون سیمان، در حضور فاز مایع در بتن برای بهبود مقاومت اولیه است.

اگرچه تری اتانول آمین محصول هیدراتاسیون سیمان را تغییر نمی دهد، اما می‌تواند فعالیت کلوئید تولید شده از طریق هیدراتاسیون سیمان را افزایش دهد. تولید فشار به مناطق اطراف، مسدود کردن کانال مویرگی، تشدید اثر جذب، خیس شدن و پراکندگی ذرات و به همین ترتیب، واکنش تشکیل کلسیم سولفوآلومینات هیدراته بین ca3 و گچ را تقویت می‌کند. این ماده می‌تواند تراکم بتن، خاصیت ضد نفوذپذیری و ضد یخ بتن را نیز بهبود بخشد.

تری اتانول آمین

جدول آنالیز Triethanolamine

NO. Property Value Unit Specification Standard
1 Color 50 APHA Pt-Co, Maximum Value ASTM D1209
2 Diethanolamine (DEA) Content 15 % WT Maximum Value
3 Monoethanolamine (MEA) Content 0.5 % WT Maximum Value
4 Purity 85 % WT Minimum Value
5 Specific Gravity 1.13-1.122 C° 20/20 ASTM D891
6 Water content 0.2 % WT Maximum Value ASTM D1364
دانلود نسخه PDF جدول آنالیز

خرید تری اتانول آمین

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • بشکه 220 لیتری شازند ایران
  • بشکه 220 لیتری basef آلمان

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *