محصولات
ژانویه 19

تیتانیوم دی اکساید

تیتانیوم دی اکساید پودری سفید رنگ، بدون بو و بدون مزه است. این ماده معدنی طبیعی از زمین استخراج می‌شود و سپس برای استفاده در محصولات مصرفی متنوع پردازش و تصفیه می‌شود. این ترکیب دارای سه فرم کریستالی به نام‌های آناتاز (دارای خاصیت فتوکاتالیستی هستند)، روتیل و بورکیت است. هر سه فرم این ماده، شش اتم تیتانیوم را در واحدهای سلولی خود جای داده‌اند. دو فرم روتیل و آناتاز رایج‌ترین فرم‌های این ماده می‌باشند. فرم سوم یا همان بورکیت ساختار بلوری اورتورومبیک دارد و به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربردهای تیتانیوم دی اکساید

تیتانیوم دی اکساید با نام اکسید تیتانیوم یا تیتانیا نیز در جهان شناخته می‌شود. این ترکیب شیمیایی از فلز تیتانیوم و اکسیژن تشکیل شده و فرمول شیمیایی آن (TiO2) است. از این ماده در تولید بسیاری از محصولات از رنگ و غذا گرفته تا داروها و لوازم آرایشی استفاده می‌شود. همچنین این ترکیب شیمیایی در برخی از محصولات ضد آفتاب به عنوان راهی برای محافظت از پوست در برابر اشعه مضر فرابنفش خورشید کاربرد دارد. کرم‌های ضد آفتاب توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به عنوان داروهای بدون نسخه طبقه‌بندی می‌شوند. به این ترتیب، آنها باید ایمن و موثر باشند و با تمام الزامات دیگر ذکر شده در مونوگرافی سازمان غذا و دارویی آمریکا مطابقت داشته باشند.

دی اکسید تیتانیوم در صنعت تولید آرایشی و بهداشتی عمدتا به عنوان رنگدانه استفاده می‌شود. اگر چه در بسیاری از محصولات آرایشی به عنوان ضخیم کننده نیز کاربرد دارد. همچنین این ترکیب در خمیردندان‌ها نیز به عنوان عاملی برای سفیدتر کردن خمیر دندان استفاده می‌شود. این ماده احتمال ترک‌خوردگی یا محو شدن رنگ در پلاستیک‌ها را نیز به حداقل می‌رساند. به طور مشابه از شکنندگی لاستیک هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری می‌کند و به این دلایل به چسب‌های لاستیکی و پلاستیکی نیز اضافه می‌شود. علاوه بر آن از این ترکیب در تولید سرامیک به دلیل لعابی که در نتیجه تبلور در طول سرد شدن به سرامیک می‌دهد، استفاده می‌شود.

تیتانیوم دی اکساید

جدول آنالیز Titanium Dioxide

NO. Specifications Properties
1 TiO2 Content 93% min
2 Rutile Content 98% min
3 Inorganic Surface Treatment alumina,Zirconia
4 Organic Treatment Yes
5 Partcle Size 0.3μ m
6 Density 4.0
7 Oil Absorpation 18-23
8 pH Value 6.5~8.5
دانلود نسخه PDF جدول آنالیز

خرید تیتانیوم دی اکساید

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی چین

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *