محصولات
مارس 13

دی اتانول آمین

دی اتانول آمین (به اختصار DEA) یک ترکیب آلی است که از واکنش اتیلن اکسید و آمونیاک سنتز می‌شود. این ترکیب شیمیایی در دمای اتاق یک مایع شفاف و جاذب رطوبت است که رطوبت را از هوا جذب می‌کند. این ماده بویی شبیه آمونیاک دارد و در تولید نمک اسیدهای چرب زنجیره بلند مورد استفاده قرار می‌گیرد و به محصولات هیدراته اجازه می‌دهد تا کف کنند. این ترکیب با انعکاس ویژگی آب‌دوست گروه‌های آمین و هیدروکسیل در آب محلول است. همچنین آمیدهای به دست آمده از آن نیز آب دوست هستند.

دی اتانول آمین با نام‌های دیگری نظیر دی اتیلول آمین، هیدروکسی اتیل و دو هیدروکسی اتیل آمین نیز شناخته می‌شود و فرمول شیمیایی آن (C4H11NO2) است. متداول‌ترین کاربرد این ترکیب شیمیایی در سراسر جهان، تولید مواد شیمیایی زراعی و به ویژه علف‌کش‌ها است. علاوه بر آن در تولید محصولاتی مانند مرطوب‌کننده‌ها، کرم‌های ضد آفتاب، شامپوها، پاک‌کننده‌ها و نرم‌کننده‌ها کاربرد گسترده‌ای دارد. به دلیل وجود این ترکیب هنگامی که لوسیون‌ها و کرم‌ها با آب مخلوط می‌شوند یا روی سطح پوست پخش می‌شوند، یک قوام ضخیم یا نرم ایجاد می‌کنند. همچنین این ماده به تعدیل pH محصولات آرایشی و بهداشتی کمک می‌کند.

دی اتانول آمین به دلیل خورنده نبودن در صنعت گاز و در شیرین‌سازی گاز طبیعی و حذف گازهای اسیدی درون‌ خط لوله‌ها استفاده می‌گردد. حذف گازهای اسیدی مانند CO2 ،H2S ،COS و CS2 از گاز طبیعی یکی از عملیات‌های اساسی و مهم در فرآیندهای صنعتی است. از دیگر کاربردهای صنعتی این ماده می‌توان به کاتالیست در تولید فوم‌های پلی یورتان، تهیه آمیدهای اسید چرب، ساخت روان‌کننده و بافر، در صنعت نساجی، فلزکاری و لاستیک‌سازی اشاره کرد.

دی اتانول امین

جدول آنالیز Diethanolamine

NO. Property Quantity Unit Conditions Standard
1 Color 15 APHA Pt-Co Maximum Value ASTM D 1209
2 Epoxide Equivalent Weight (EEW) 106-104 g/eq
3 Monoethanolamine (MEA) Content 0.6 WT% Maximum Value
4 Purity 98.5 WT% Maximum Value
5 Specific Gravity 1.094-1.09 ASTM D 891
6 Triethanolamine (TEA) 0.8 WT% Maximum Value
7 Water content 0.15 WT% Maximum Value ASTM D 1364
دانلود نسخه PDF جدول آنالیز

خرید دی اتانول آمین

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • بشکه 220 لیتری

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *