محصولات
مارس 14

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک روغن ضروری با بوی کافور تازه است که رنگ آن از زرد کم‌رنگ تا تقریبا بی‌رنگ و شفاف متغیر است. این روغن از برگ‌های درخت چای (Melaleuca Alternifolia) که بومی جنوب شرقی کوئینزلند و سواحل شمال شرقی نیو ساوت ولز استرالیا است، استخراج می‌شود. این روغن دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدعفونی و ضدالتهابی است و به عنوان یک داروی موضعی در غلظت‌های کم برای درمان‌های بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود. روغن درخت چای خشن نیست و باعث خشکی بیش از حد، لایه‌برداری از پوست یا قرمزی آن نمی‌شود.

خواص دارویی روغن درخت چای

روغن درخت چای (Tea tree oil) که به آن روغن ملالوکا نیز می‌گویند، به عنوان یک ضدعفونی‌ کننده طبیعی شناخته می‌شود. این روغن گیاهی برای روغن‌تراپی پوست‌های چرب که مستعد آکنه و جوش هستند یک گزینه عالی است. روغن ملالوکا برای دفع سموم و جلوگیری از گرفتگی، در عمق منافذ پوست نفوذ می‌کند. به همین دلیل این روغن به عنوان یک ماده ‌پایه در بسیاری از ماسک‌های تقویت‌کننده و درمان‌های خانگی پوست استفاده می‌شود. علاوه بر پوست موهای شما نیز می‌تواند از خواص این روغن برای افزایش سلامت خود بهره ببرد. این روغن توانایی تسکین خشکی پوست سر و حتی درمان شوره و شپش را دارد و به عنوان پاک‌‌کننده و نرم‌کننده عمل می‌کند. این روغن را نه تنها برای صورت و مو، بلکه برای پشت، بازوها و قفسه سینه نیز می‌توان استفاده کرد.

روغن درخت چای به دلیل غلظت بالای terpinen-4-ol که ترکیبی با خواص ضد التهابی است، به رفع التهاب کمک می‌کند. در آزمایشات حیوانی، terpinen-4-ol برای مهار فعالیت التهابی در موارد عفونت دهان تائید شده است. در انسان این روغن که به صورت موضعی استفاده می‌شود، التهاب پوستی ناشی از هیستامین را به طور موثرتری نسبت به روغن پارافین کاهش می‌دهد. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که فعالیت ضد میکروبی وسیع مرتبط با این روغن، از توانایی آن در آسیب رساندن به دیواره‌های سلول باکتری‌ها ناشی می‌شود.

روغن درخت چای

خرید روغن درخت چای

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • گالن 20 لیتری

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *