محصولات
آوریل 05

ستیل تری متیل امونیوم بروماید (سی تب)

ستیل تری متیل امونیوم بروماید یک ترکیب جامد به صورت پودر سفید رنگ است. این ترکیب به عنوان یک ماده سطح فعال کاتیونیک با خواص جذب‌کنندگی بالا، در صنایع مختلف از جمله شیمیایی، داروسازی، غذایی، نساجی و پلیمری مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در روش‌های آماده‌سازی نمونه، تصویربرداری الکترونی و میکروسکوپی، جداسازی DNA و RNA، تولید نانوذرات طلا و در ترمیم مو و افزایش حجم آن به کار می‌رود. علاوه بر آن به عنوان یک ماده شوینده در صنایع مختلف نظیر مایعات ظرفشویی، خمیردندان، شامپوها و و محصولات مراقبت از مو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ستیل تری متیل آمونیوم برمید با نام اختصاری CTAB نیز شناخته می‌شود و فرمول شیمیایی آن (C19H42BrN) است. در ساختار این ماده یک گروه آمونیومی با زنجیره‌های فراوان و یک گروه برومید وجود دارد. تولید CTAB به دو روش شیمیایی و الکترولیتی امکان‌پذیر است. در روش شیمیایی با مخلوط کردن تری متیل آمین با بروماید آمونیوم در محیط آب، سی تب تولید می‌شود. در روش الکترولیتی با استفاده از یک سلول الکترولیتی با به کارگیری دو الکترود مثبت و منفی، عملیات الکترولیز صورت می‌گیرد. این روش معمولا ایمن‌تر از روش شیمیایی است.

ستیل تری متیل امونیوم بروماید به دلیل خواص سطح فعال بالا و توانایی تشکیل لایه‌های نازک، در روش‌های آماده‌سازی نمونه برای تصویربرداری الکترونی و میکروسکوپی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای کاهش فشار سطحی در جریانات آبی نیز کاربرد دارد. علاوه بر آن می‌توان برای حذف فلزات سنگین از فاضلاب از این ماده استفاده کرد. از کاربردهای مهم دیگر این ماده، می‌توان به استفاده در تولید واکسن اشاره کرد.

ستیل تری متیل امونیوم بروماید

خرید ستیل تری متیل امونیوم بروماید

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *