محصولات
ژانویه 18

آمونیوم ایرون 3 سولفات

آمونیوم ایرون 3 سولفات یک ترکیب معدنی به صورت پودر کریستالی بنفش کم رنگ، بی‌بو و با خاصیت اسیدی است. البته در صورتی که ناخالصی‌های مربوط به سنگ نمک این محصول از آن جداسازی شود و همراه برخی مواد و پروسه‌های شیمیایی دیگر فراوری شود، به صورت کریستال‌های سفید رنگ در می‌آید. این ترکیب در آب انحلال‌پذیر است، ولی در الکل حل نمی‌شود. این ماده را می‌توان از تبلور محلول حاوی فریک سولفات و آمونیوم نیترات تهیه کرد. هنگامی که آمونیوم سولفات به محلول اضافه می‌شود و محلول ساکن باقی می‌ماند، بلورهای سولفات آمونیوم آهن 3 رسوب می‌کنند.

آمونیوم ایرون 3 سولفات با نام‌های دیگری نظیر فریک آمونیوم سولفات، فریک آلوم و زاج آهنی نیز شناخته می‌شود و فرمول شیمیایی آن (FeNH4[SO4]2) است. این نمک دوگانه در دسته‌بندی زاج‌ها قرار می‌گیرد و خواص پارامغناطیس و اسیدی دارد. به همین دلیل برای میکروارگانیسم‌ها سمی به حساب می‌آید. از این ترکیب به عنوان واکنش‌گر شیمی تجزیه و تثبیت کننده رنگ در الیاف در رنگرزی و چاپ پارچه استفاده می‌شود. همچنین در صنایع داروسازی نیز کاربرد دارد.

فریک آلومینیوم سولفات در تصفیه فاضلاب، صنایع دباغی، تولید رنگدانه‌ها و به عنوان عامل حکاکی در تولید قطعات الکترونیکی به کار می‌رود. همچنین در شیمی تجزیه به عنوان استاندارد آهن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بیوشیمی نیز به عنوان یک کاتالیزور برای تولید رادیکال‌های آزاد استفاده می‌شود. علاوه بر آن می‌توان از این ماده به عنوان منبع آهن برای بازگرداندن فعالیت آنزیمی در آپوآنزیم‌ها مانند لیپوکسیژناز سویا استفاده کرد. در بافت‌شناسی و در رنگ‌آمیزی نمونه‌های بافتی برای مشاهده رشته‌های کلاژن نیز استفاده می‌شود.

آمونیوم ایرون 3 سولفات

خرید آمونیوم ایرون 3 سولفات

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی مهندسی‌ساز ایران

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *