محصولات
ژانویه 19

دی اتیل اتر

دی اتیل اتر مایعی خنثی، بی‌رنگ و بسیار فرار و اشتعال‌پذیر با بویی مشخص است که خیلی سریع در حرارت معمولی به صورت گاز در می‌آید. این ماده که اغلب با عنوان‌های اتیل اتر یا فقط اتر خوانده می‌شود، در زمان کشف به عنوان بیهوش‌کننده مورد استفاده قرار می‌گرفت. مصرف این ماده در سال ۱۸۴۰ به میزان فوق‌العاده‌ای افزایش یافت و بیش از ۱۰۰ سال اتر و کلروفرم به عنوان مواد اولیه هوش‌بری استفاده می‌شدند. اما امروزه به دلیل اشتعال‌پذیری و عوارض جانبی نامطلوب مانند تهوع و استفراغ، با داروهای بیهوشی مدرن مانند هالوتان، ایزوفلوران، دسفلوران و سوفلوران جایگزین شده است.

دی اتیل اتر دارای فرمول شیمیایی (C4H10O) است و با اکثر حلال‌های آلی نظیر روغن‌ها، چربی‌ها، عطرها، رزین‌ها و رنگینه‌های آلی در تمام نسبت‌ها مخلوط می‌شود. به همین دلیل به عنوان حلال در آزمایشگاه‌ها، داروسازی و در تولید پلاستیک‌های سلولزی کاربرد گسترده‌ای دارد. همچنین این ماده به عنوان یک مایع آغازگر در سوخت، باعث بهبود عملکرد موتورها می‌شود.

دی اتیل اتر در آزمایشگاه و صنعت با استفاده از اتانول به دست می‌آید. در این واکنش اتانول با یک اسید قوی مانند اسید سولفوریک مخلوط می‌شود و دی اتیل اتر، آب و یون هیدروژن به دست می‌آید. این واکنش باید در دماهای پایین‌تر از 150 درجه سیلسیوس انجام شود زیرا در دمای بالاتر، اتیلن به دست می‌آید. همچنین از دهیدراسیون اتانول با استفاده از کاتالیزور آلومینا، دی اتیل اتر با بازده 95 درصد تولید می‌شود. از روش‌های دیگر تهیه اتیل اتر می‌توان از روش سنتز اتر ویلیامسون استفاده کرد. در این روش، واکنش بین ترکیب آلی هالوژن‌دار با یک الکل در حضور یک باز قوی مانند سدیم هیدروکسید صورت می‌گیرد. به عنوان مثال واکنش سدیم اتوکسید با کلرواتان منجر به تولید اتر و سدیم کلرید می‌شود.

دی اتیل اتر

خرید دی اتیل اتر

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • بشکه 220 لیتری

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *