محصولات
مارس 13

دی سدیم فسفات

دی سدیم فسفات یک ترکیب شیمیایی غیر آلی و پودری سفید رنگ است که در آب محلول است و در صنایع مختلفی مانند داروسازی، کاشی و سرامیک، صنایع غذایی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این ماده در صنایع غذایی به عنوان عاملی در حفظ رطوبت فرآورده‌های گوشتی از جمله ماهی و غذاهای دریایی استفاده می‌شود. همچنین در ایجاد پف محصولاتی مانند نان و کیک تاثیرگذار است و موجب بهبود خواص آنها می‌گردد. این ترکیب در بهبود خواص مواد غذایی مانند ماکارونی و پاستا از جمله میزان ارزش غذایی و بهبود در پخت‌و‌پز نیز تاثیر به‌سزایی دارد.

از این ماده در پنیر به عنوان عامل امولسیفایر که موجب خواهد شد روغن و آب به طرز مناسبی با یکدیگر ترکیب شده و سبب حفظ بافت آن شوند نیز استفاده می‌شود. از عمده ویژگی دیگر این ترکیب می‌توان به قابلیت ضخیم‌کنندگی آن در بهبود بافت مواد غذایی اشاره کرد. این ماده به وسیله سازمان غذا و دارو آمریکا ماده‌ای امن در تولید محصولات غذایی می‌باشد. اما مصرف مواد غذایی حاوی فسفات در بیماران کلیوی می‌تواند مضر بوده و باعث کلسیفیکاسیون شود.

دی سدیم فسفات با نام‌های دیگری نظیر دی سدیم هیدروژن فسفات و سدیم فسفات دی بازیک نیز شناخته می‌شود و دارای فرمول شیمیایی (Na2HPO4) است. این ماده پس از حل شدن در آب محلولی با pH حدودی بین 8 تا 11 ایجاد می‌کند. به همین دلیل به عنوان یک عامل بافر در صنعت تصفیه آب نیز استفاده می‌شود. همچنین به منظور کاهش سختی آب و افزایش قابلیت شویندگی در تولید مواد شوینده کاربرد فراوانی دارد. علاوه بر آن در خمیردندان به دلیل جلوگیری از سختی آب و در دهان‌شویه به عنوان یک عامل بافری در حفظ pH و اسیدیته کاربرد دارد. از کاربردهای دیگر این ماده می‌توان به استفاده در صنعت داروسازی، کاشی و سرامیک، لعاب‌کاری، نساجی، چرم‌سازی، دباغی، تولید لاستیک، چاپ عکس و خاموش کردن آتش اشاره کرد.

دی سدیم فسفات

جدول آنالیز Disodium Phosphate

NO. Items Results
1 Na2O 42.8%
2 P2O5 49.3%
3 SO3 1.26%
4 Cl 0.06%
5 CaO 0.15%
6 Fe2O3 0.03%
دانلود نسخه PDF جدول آنالیز

خرید دی سدیم فسفات

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی چینی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *