محصولات
مارس 13

دی پتاسیم فسفات

دی پتاسیم فسفات یک جامد کریستالی سفید رنگ و بی‌بو است که در آب محلول و به شدت جاذب آب است. این ترکیب شیمیایی منبعی عظیم از دو عنصر حیاتی فسفر و پتاسیم است. در واقع نوعی نمک می‌باشد که از ترکیب پتاسیم و یون فسفات تشکیل شده و در گریدهای مختلف خوراکی، صنعتی و آزمایشگاهی کاربردهای متعددی دارد. این ماده و هم‌خانواده‌های آن به طور معمول به عنوان افزودنی مواد غذایی استفاده می‌شوند. این ترکیبات دارای خواص بافری بوده و به تنظیم pH در مواد غذایی کمک می‌کنند. همچنین می‌توانند به عنوان امولسیفایر عمل کنند و بافت بهتری را در ماده غذایی ایجاد کنند. از دیگر عواملی که باعث کاربرد این ماده در صنایع غذایی شده حلالیت خوب آن در آب است. علاوه بر آن به منظور جلوگیری از انعقاد و در واقع به عنوان تثبیت‌کننده در خامه و به عنوان بافر، آنتی‌اکسیدان و امولسیفایر در مواد غذایی مانند پنیر و دیگر مواد مشابه استفاده می‌شود.

کاربردهای دی پتاسیم فسفات

دی پتاسیم فسفات (به اختصار DKP) با نام‌های دیگری نظیر دی پتاس، دی پتاسیم هیدروژن فسفات و دی هیدروژن فسفات نیز شناخته می‌شود و فرمول شیمیایی آن (K2HPO4) است. در ساختار این ترکیب همانند سدیم تری پلی فسفات، فسفر عنصر مرکزی است. این ترکیب عناصر ضروری مانند پتاسیم و فسفات را به گیاهان می‌رساند و رشد و توسعه سالم آن‌ها را ترویج می‌دهد. به همین دلیل در صنایع تولید کود کشاورزی نیز کاربرد گسترده‌ای دارد. علاوه بر آن در فرایندهای تصفیه آب برای کنترل خوردگی در سیستم‌های آبی، جهت جلوگیری از تجمع توده‌های معدنی روی سطوح مناسب است. همچنین به دلیل توانایی خود در افزایش کیفیت آب و بهبود کارایی تمیزکاری، در ترکیبات مواد شوینده به کار می‌رود. علاوه بر آن در صنعت نساجی برای فرایندهای رنگرزی و پایان‌دهی به کار می‌رود.

دی پتاسیم فسفات در تولید برخی از داروها به‌عنوان یک ماده فسفاته نیز استفاده می‌گردد. این ترکیب می‌تواند در تنظیم و حفظ pH مناسب، در فرمولاسیون داروها نقش داشته باشد. همچنین به عنوان ماده نمک‌زا، عامل حجم‌دهی، ماده مخفی‌کننده بو در صنعت داروسازی و در فرمولاسیون‌های پوشش‌دهنده و روان‌کننده در تولید قرص‌ها و کپسول‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. دی پتاس منبعی غنی از پتاسیم و فسفر است و در رژیم‌های ورزشی و تناسب اندام نیز نقش ویژه‌ای دارد. فسفر باعث انقباض و بهبود عملکرد عضلات و افزایش استقامت آنها می‌گردد.

دی پتاسیم فسفات

جدول آنالیز Dipotassium Phosphate

NO. Items Results
1 K2O 54.6%
2 P2O5 39.84%
3 Na2O 017%
4 Fe2O3 0.009%
5 SO3 0.25%
دانلود نسخه PDF جدول آنالیز

خرید دی پتاسیم فسفات

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *