محصولات
مارس 14

دی کلسیم فسفات

دی کلسیم فسفات (به اختصار DCP) پودری سفید رنگ، بدون بو و محلول در آب است که از ۲۸ درصد کلسیم تشکیل شده و مابقی آن را فسفر تشکیل می‌دهد. کلسیم و فسفات هر دو برای عملکرد مناسب بدن از جمله در سنتز DNA و ساخت استخوان‌ها بسیار ضروری هستند و نقش مهمی ایفا می‌کنند. همچنین نقش مهمی در واکنشهای بیوشیمیایی و متابولیکی نظیر انعقاد خون، فعالیت فیزیولوژیکی قلب، تبادلات سلولی و فعالیت عصبی و فعالیت‌های صحیح دستگاه گوارش در بدن دام و طیور بر عهده دارند.

بنابراین این ماده به عنوان یک مکمل غذایی برای رفع کمبود کلسیم در صنایع مختلف مانند مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، خوراک دام و طیور، داروسازی، بهداشت و مراقبت فردی و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب باعث ماندگاری بالا و تازه نگداشتن مواد غذایی می‌شود و عاملی فعال در خمیر مایه نان و محصولات نانوایی به شمار می‌رود و طعم و عطر محصولات را بهبود می‌بخشد.

جایگزینی مناسب برای فلوراید

دی کلسیم فسفات دارای فرمول شیمیایی (CaHPO4) است که به آن فسفات کلسیم دی بازیک نیز گفته می‌شود. این نمک pH خنثی دارد و منبعی ضروری و حیاتی برای بافت استخوان، ماهیچه، دندان و قلب به شمار می‌رود. از این محصول جهت بهبود سلامت دهان و دندان نیز استفاده می‌شود. این ماده در خمیر دندان می‌تواند جایگزین مناسبی برای فلوراید جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها باشد. اغلب تولید کنندگان خمیر دندان، این ترکیب را به عنوان ساینده در مواد سفید‌کننده جهت درخشان کردن دندان‌ها اضافه می‌کنند.

دی کلسیم فسفات در کشاورزی نیز برای تولید طیف گسترده‌ای از کودهای فسفاته و جلوگیری از آلوده شدن محصولات و دفع حشرات کاربرد دارد. همچنین به عنوان ماده حیاتی در غذاهای حیوانات خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در محصولات دارویی نیز از DCP برای ایجاد ثبات در فرمولاسیون‌ها به عنوان پر کننده دارویی استفاده می‌شود. همچنین به قرص‌ها یا کپسول‌ها به عنوان رقیق‌کننده اضافه می‌شود.

دی کلسیم فسفات

خرید دی کلسیم فسفات

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی چینی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *