محصولات
مارس 14

زاج نباتی و زاج پودری (سولفات آلومینیوم)

زاج نباتی یا زاج پودری ماده‌ای است که برای تصفیه استخرهای شخصی و عمومی از آن استفاده می‌شود. با کمک این ماده که همان سولفات آلومینیوم است، ناخالصی‌های موجود در آب جذب می‌شود و فرآیند نظافت و ضد عفونی کردن استخر به شکل مناسب‌تری انجام می‌شود. در واقع ترکیبات این ماده به گونه‌ای است که کدری موجود در آب استخر را از بین می‌برد. با توجه به برخورداری نمک سولفات آلومینیوم از بار الکتریکی مثبت قوی و وجود بارهای منفی در آب، ذرات محلول در آب به راحتی جذب زاج نباتی می‌شوند و در نهایت باعث ایجاد لخته‌های بزرگتری می‌شوند که به دلیل سنگین بودن، در آب استخر ته‌نشین می‌شوند. بعد از گذشتن چند ساعت نیز می‌توان به آرامی کف استخر را جارو کرده و مواد ته‌نشین شده را از آن خارج کرد.

با توجه به اینکه زاج نباتی در لیست منعقد‌کننده‌های قوی قرار می‎گیرد، ضمن برطرف کردن کدری آب با حذف فسفات‌ها و پاتوژن‌ها، باعث شفاف‌سازی آن می‌شود. سولفات آلومینیوم مواد معلق آب مانند مواد ارگانیک، باکتری‌ها، قارچ‌ها و … را منعقد نموده و در اثر قلیایی بودن آب، یک ماده رسوبی غیر قابل حل ژله مانند موسوم به فلاك را تشكیل ‌دهد. فلاک‌ها در اثر جارو کشیدن، نظافت استخر و همچنین ورود به فیلترهای تصفیه از آب جدا شده و آب زلال و تمیزی را در استخر باقی می‌گذارند.

مقدار استفاده زاج در استخر باید به حدی باشد تا فرایند لخته‌سازی و گندزدایی به خوبی انجام شود. این ماده مشابه لخته‌ساز عمل می‌کند و در صورتی که در آب آلوده استخر قرار بگیرد، تمامی ذرات کثیفی، فسفات، عوامل میکروبی و آلوده‌کننده را جذب می‌کند.

زاج نباتی

خرید زاج نباتی و پودری

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • زاج نباتی کیسه 25 کیلویی ایرانی
  • زاج پودری کیسه 25 کیلویی ایرانی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *