محصولات
ژانویه 18

سدیم تری پلی فسفات

سدیم تری پلی فسفات با نام اختصاری STTP، ترکیبی جامد و پلیمری به شکل پودری سفید رنگ است که می‌تواند رطوبت موجود در هوا را جذب کند. این ترکیب مانند نمک‌های دیگر در آب محلول و در الکل‌هایی مانند اتانول نامحلول است. این ماده به عنوان پاک‌کننده در مواد شوینده، افزودنی غذایی برای تازگی محصولات غذایی و در گوشت و غذاهای دریایی برای حفظ رطوبت و رنگ طبیعی آنها، عامل برنزه‌سازی چرم، عامل مقاومت در برابر روغنی شدن در تولید کاغذ و در پالایش نفت و متالوژی استفاده می‌شود.

گرفتن سختی آب

سدیم تری پلی فسفات با نام‌های دیگری مانند تری پلی فسفات، تری پلی و ترمفوس شناخته می‌شود و فرمول شیمیایی آن (Na5P3O10) است. این ترکیب به دلیل از بین بردن سختی آب، در صنعت تصفیه آب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. آب سخت معمولا باعث رسوب در لوله‌ها و کاهش سرعت جریان از طریق خط لوله می‌شود. ایجاد رسوب در لوله‌های انتقال آب هزینه پمپاژ و تمیز کردن لوله‌ها را افزایش می‌دهد. پلی‌فسفات‌ها می‌توانند یون‌های سخت مانند کلسیم و منیزیم را به دام بیندازند، ترکیبات تشکیل شده را حل کرده و از تشکیل رسوب جلوگیری کنند. به همین دلیل در شوینده‌ها و عوامل پاک‌کننده نیز برای افزایش قدرت تمیزکنندگی آنها و نفوذ مواد شوینده به الیاف لباس استفاده می‌شود. همچنین با ایجاد کی‌لیت با یون‌های سخت کننده آب به ایجاد کف و حباب بیشتر کمک می‌کند.

گریدهای مختلف سدیم تری پلی فسفات

سدیم تری پلی فسفات در دو گرید غذایی و صنعتی با مشخصات متفاوت تولید و استفاده می‌شود. در صنایع غذایی این ماده به عنوان امولسیفایر عمل و از چرب شدن گوشت قرمز، مرغ یا ماهی در هنگام گرم شدن جلوگیری می‌کند. در نتیجه در اغلب غذا‌های یخ زده و آماده مورد استفاده قرار می‌گیرد. گرید خوراکی این ترکیب در صنایع آبمیوه، کنسروسازی، لبنی و فرآورده‌های سویا و … نیز در نقش نگهدارنده کاربرد دارد. گریدهای صنعتی نیز در صنایع کاشی‌سازی، صنعت آب، نساجی، شوینده‌ها، تولید کاغذ و پتروشیمی کاربرد گسترده‌ای دارد.

سدیم تری پلی فسفات

جدول آنالیز Sodium TriPolyPhosphate

NO. Name of Index GBT 9983-2004 Result
1 Solubility in wate Freely soluble Pass
2 Content ≥% 94 94.4
3 Water insoluble ≤% 0.10 0.05
4 pH (1%) 9.2-10.0 9.4
5 Fe ≤% 0.007 <0.007
6 P2O5 content ≥% 56.5 57.27
7 Whiteness ≥% 90 91.9
8 Density g/cm3 / 0.71-0.76
دانلود نسخه PDF جدول آنالیز

خرید سدیم تری پلی فسفات

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی چینی
  • کیسه 25 کیلویی هندی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *