محصولات
آوریل 05

سدیم پلی فسفات

سدیم پلی فسفات یک ترکیب شیمیایی است که در صنایع غذایی به عنوان افزودنی و یک عامل نگهدارنده آب، نرم‌کننده، غلیظ‌کننده و امولسیفایر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده زنجیره‌هایی از فسفر و اکسیژن با بار منفی است که مولکول‌های آب را جذب می‌کنند. به این ترتیب به کنترل pH در غذاهای فرآوری‌شده و به دام افتادن آب در شبکه پروتئینی کمک می‌کنند. استفاده از این ترکیب در مواد غذایی، سبب افزایش پایداری و ماندگاری این مواد و کاهش فرآیندهای اکسیداسیون و تغییر رنگ مواد غذایی در کوتاه مدت می‌شود. همچنین افزودن این ماده به محصولات گوشتی، کنسروها و گوشت‌های فرآوری‌شده مانند سوسیس و کالباس، باعث بهبود طعم، بافت و ظاهر آنها می‌شود.

ساختار سدیم پلی فسفات

سدیم پلی فسفات نمک اسید فسفریک است و فرمول شیمیایی آن ([NaPO3]n) می‌باشد. هنگامی که تعدادی از واحدهای فسفات ساده به هم متصل می‌شوند ساختار پیچیده‌تری به عنوان پلی فسفات ایجاد می‌شود. پلی فسفات می‌تواند شامل سه واحد فسفات یا بیشتر در ساختار مولکولی خود باشد. این ماده یکی از پرمصرف‌ترین افزودنی‌های غذایی محسوب میشود که به صورت گسترده و به منظور بهبود کیفیت محصولات غذایی مختلف نظیر فرآورده‌های گوشتی، غذاهای دریایی، محصولات پخته شده، محصولات لبنی و نوشیدنی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نمک‌های سدیم پلی فسفات سبب جلوگیری از افت وزن فرآورده‌های گوشتی پس از پخت می‌شوند و به تردی و آبداری آنها کمک می‌کنند. همچنین در پنیرهای پیتزا سبب افزایش کشش، بهبود ذوب و کاهش پس دادن روغن می‌شوند. در برخی از محصولات پخت‌وپز مانند نان و کیک نیز می‌توانند در بهبود ساختار و حجم نهایی محصول نقش داشته باشد. این ماده می‌تواند به شکل ترکیبات فسفاته نیز به مواد غذایی و نوشیدنی‌ها افزوده شود.

سدیم پلی فسفات

خرید سدیم پلی فسفات

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *