محصولات
نوامبر 08

متیل ایزوبوتیل کتون

متیل ایزوبوتیل کتون مایع بی‌رنگی با بوی بسیار دلپذیر، ماهیت شیمیایی پایدار و دامنه جوش متوسط است که با واکنش دادن استون و هیدروژن با استفاده از یک کاتالیزور بدست می‌آید. این ماده به دلیل سازگاری با انواع اجزای آلی و توانایی انحلال آن‌ها به تنهایی و بدون نیاز به الکل، یک حلال فعال است که تحمل زیادی نسبت به سایر رقیق‌کننده‌های هیدروکربن و میزان تبخیر متوسط دارد. بنابراین می‌تواند به ساده‌سازی فرمولاسیون سیستم کمک کند. همچنین قادر است استرهای سلولز، پلیمرهای وینیل و کوپلیمرها و اکثر رزین‌های طبیعی و مصنوعی را حل کند. این ترکیب اگرچه قوی ولی کمی ضعیف‌تر از همولوگ‌های خود با تعداد اتم کربن کمتر می‌باشد.

متیل ایزوبوتیل کتون یا به اختصار MIBK دارای فرمول شیمیایی (C6H12O) است و با نام‌های دیگری مانند هگزون و ایزوپروپیل آستون نیز شناخته می‌شود. این ترکیب در تولید محصولات خانگی مانند تمیزکننده‌های سطح، رنگ‌ها، مواد لباسشویی و … نقش عمده‌ای دارد. همچنین به عنوان حلال در کارخانجات تولید رنگ‌ها، محصولات لاستیکی، مواد شیمیایی، ماشین‌آلات و آفت‌کش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر آن به عنوان تقویت‌کننده طعم و عطر داروها در داروسازی کاربرد دارد.

متیل ایزوبوتیل کتون در تولید رنگ‌های سلولز نیتراتی نیز کاربرد زیادی دارد. زیرا هم به بهبود براقیت رنگ کمک می‌کند و هم از جوش‌زدن آن جلوگیری می‌کند. یکی دیگر از کاربردهای مهم MIBK به عنوان ماده شیمیایی واسطه در سنتز مواد افزودنی ضد ازون در تولید لاستیک می‌باشد. این ترکیب در زمینه استخراج طلا، نقره و سایر فلزات گرانبها از محلول‌های سیانید و تعیین سطح فلزات محلول نیز کاربرد دارد.

متیل ایزوبوتیل کتون

جدول آنالیز Methyl Isobutyl Ketone

NO. Property Value & Unit Test Condition Test method
1 Purity > 99.0 % JIS K 0114
2 Water Content < 0.10 % JIS K 0068
3 Acid Value < 0.005 % As Acetic Acid JIS K 0070
4 Color, APHA < 10
5 Specific Gravity 0.800 – 0.804 At 20/20°C JIS K 0061
6 Boiling Point 116.2 °C
7 Flash Point 17 °C Closed Cup
8 Vapor Pressure 20.2 hPa At 20°C
دانلود نسخه PDF جدول آنالیز

خرید متیل ایزوبوتیل کتون

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • بشکه 220 لیتری

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *