آگوست 02

پارافین

پارافین یک روغن تولید شده از نفت خام و مخلوطی از هیدروکربن‌های جامد است. این ماده چربی بسیاری دارد و طی فرآیند تبلور، این چربی‌ها جداسازی می‌شوند. هر چه پارافین به دست آمده چربی کمتری داشته باشد، خلوص بالاتری نیز خواهد داشت.

پارافین دارای فرمول شیمیایی (CnH2n+2) است. این ماده بی‌رنگ، بدون بو و مزه است و نامحلول در آب و اسید و محلول در کلروفرم، زایلن و تولوئن است. پارافین در لوازم آرایشی مختلف مانند مداد ابرو، کرم‌های مرطوب‌کننده و نرم‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این ماده در محصولات مراقبت پوستی باعث افزایش گردش خون شده و پوست را مرطوب می‌کند. همچنین پوست‌های ترک‌خورده را ترمیم می‌کند و باعث کاهش چین‌و‌چروک و درخشندگی پوست دست، پا، آرنج و صورت می‌شود.

انواع پارافین

پارافین به دو صورت جامد و عرضه می‌شود. پارافین جامد حالتی نسبتا ژله‌ای و دارد و شیری رنگ است. تقریبا 3 تا 5 درصد روغن در آن وجود دارد و در دمای 58 تا 60 درجه سانتیگراد ذوب و در دمای 50 تا 55 درجه منجمد می‌شود. این نوع پارافین دارای مصارف خوراکی، بهداشتی و صنعتی است و به آن واکس پارافین نیز می‌گویند.

پارافین مایع شفاف و سفید رنگ است. در دمای 175 درجه سانتی‌گراد به جوش آمده و در دمای 265 درجه تبخیر می‌شود. از این ماده برای براق کردن میوه‌ها، سبزیجات و شکلات استفاده می‌شود که ظاهری شفاف و درخشان به آنها بخشیده و ماندگاری آنها را بالاتر می‌برد.

میزان مواد ناخالصی که در پارافین مایع صنعتی موجود است، از پارافین مایع بهداشتی بیشتر است. از جمله اصلی‌ترین کاربردهای پارافین مایع صنعتی استفاده به عنوان سوخت است. از این نوع پارافین در کارگاه‌ها و امور صنعتی به عنوان چرب‌کننده برای چرب کردن تیغه‌هایی که مخصوص بریدن کاغذ هستند نیز استفاده می‌شود. علاوه بر آن در شمع‌سازی، تولید جوهر حرارتی، چسب، تولید مداد شمعی، ضد آب کردن چرم، واکس کفش، رنگ و لاک، تولید باتری و … هم کاربرد دارد.

پارافین

خرید پارافین

پارافین توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • پارافین مایع بشکه 220 لیتری
  • پارافین جامد تخت (یک درصد و سه درصد)
  • پارافین جامد عدسی (یک درصد و سه درصد)

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *