محصولات
ژانویه 18

تری کلسیم فسفات

تری کلسیم فسفات یک پودر کریستالی سفید رنگ بی‌بو و بی‌مزه است. این ترکیب نمک کلسیم فسفریک اسید است و حلالیت آن در آب کم است. این ماده به طور طبیعی در سنگ‌های معدنی، دندان، استخوان، شیر و برخی مواد غذایی یافت می‌شود و می‌تواند جایگزین خوبی برای بافت طبیعی استخوان باشد. از این ماده قلیایی و جاذب قوی رطوبت، به عنوان یک مکمل در صنایع غذایی استفاده گسترده‌ای می‌شود.

تری کلسیم فسفات دارای نام اختصاری TCP و نام‌های دیگری نظیر تری بازیک کلسیم فسفات است. این ترکیب دارای فرمول شیمیایی (Ca3P2O8) است. کلسیم و فسفر بخش عمده‌ای از مواد مغذی معدنی حیوانات را تشکیل می‌دهند. از اینرو کلسیم فسفات یک مکمل محبوب و متداول برای حیوانات است. به همین دلیل عنوان یک مکمل آنتی اسید و رژیم غذایی در دامپزشکی استفاده می‌شود. همچنین از این ماده در پزشکی و دندانپزشکی، در تولید کودهای کشاورزی، به عنوان بافر در غذا، در ساخت مواد درخشان و نیز در ساخت پلاستیک به عنوان تثبیت کننده استفاده می‌شود.

مهمترین کاربرد تری کلسیم فسفات استفاده به عنوان مکمل غذایی است و اغلب اوقات به غلات صبحانه، لبنیات، آب میوه‌ها و نوشیدنی‌های حاوی سویا اضافه می‌شود. همچنین این ماده برای صافی و رفع کدورت به شیر سویا اضافه می‌شود و باعث می‌شود این نوشیدنی طعم شیرین‌تری داشته باشد. این ماده شیمیایی در حین تجزیه یون‌های مثبت و منفی ایجاد می‌کند که برای تنظیم pH مفید و کاربردی هستند. این عمل بافر کننده باعث می‌شود که غذاهایی مانند لبنیات، چاشنی‌ها، آب نبات و فرآورده‌های گوشتی بیش از حد بازی یا اسیدی نشوند. از آنجاییکه تری کلسیم فسفات تقریبا در آب نامحلول است، به خوبی می‌تواند به عنوان یک ماده آنتی‌کیک عمل می‌کند و به همین دلیل در ادویه‌های پودر شده و مخلوط‌های جامد نوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تری کلسیم فسفات

خرید تری کلسیم فسفات

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی ایرانی
  • کیسه 25 کیلویی چینی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *