محصولات
ژوئن 29

بوتیل هیدروکسی تولوئن

بوتیل هیدروکسی تولوئن ماده‌ای جامد کریستالی بی‌رنگ، بی‌بو، غیر قابل حل در آب و محلول در چربی‌ها و حلال‌های غیر قطبی است. این ماده از مشتقات فنول بوده و با حذف رادیکال‌های آزاد به عنوان آنتی‌اکسیدان در صنایع غذایی به منظور نگهداری چربی‌ها و روغن‌ها و جلوگیری از فساد آنها، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکسیداسیون چربی‌ها یکی از مهم‌ترین دلایل فساد مواد غذایی است که بر روی رنگ، طعم، بافت و ارزش تغذیه‌ای آنها اثر منفی می‌گذارد. در مواد خوراکی این واکنش‌ها می‌تواند منجر به فساد و از دست رفتن ارزش تغذیه‌ای، نابودی ویتامینهای ضروری و ایجاد ترکیبات سمی و محصولات رنگی شود. این ماده رادیکال‌های آزاد اکسیژن را نابود می‌کند و از اکسیداسیون خودکار مواد آلی جلوگیری می‌کند.

بوتیل هیدروکسی تولوئن دارای فرمول شیمیایی (C15H24O) است و با نام اختصاری BHT نیز شناخته می‌شود. این ماده در درجه اول به عنوان یک افزودنی مواد غذایی آنتی اکسیدان استفاده می‌شود. علاوه بر آن در محصولاتی مانند سوخت و روغن که رادیکال‌های آزادشان باید کنترل شوند، برای جلوگیری از اکسیداسیون و افزایش طول عمر آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آنتی‌اکسیدان‌ در محصولات آرایشی و بسته‌بندی دارای چربی نیز به منظور حفظ رنگ و عطر آنها استفاده می‌شود.

به طور کل این ترکیب یک آنتی‌اکسیدان پر کاربرد برای افزایش عمر محصولات دارای چربی است. اگر به لیست مواد تشکیل‌دهنده روغن‌های خوراکی و صنعتی، کرم‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی دارای چربی نظیر خط چشم، سایه چشم، مداد ابرو، رژلب، عطر، مرطوب‌کننده‌ها، صابون و … نگاهی بیاندازید، به احتمال زیاد با نام BHT برخورد خواهید کرد.

بوتیل هیدروکسی تولوئن

جدول آنالیز Butylated Hydroxytoluene

NO. Items Specification Test Result
1 Appearance Bright orange needle sharped or granular crystals Conform
2 Content (Na2Cr2O7.2H2O) % 98.5 min 98.9
3 Sulphate (SO42-) % 0.20 Max 0.13
4 Chloride (Cl-) % 0.1 Max 0.05
5 Iron (Fe) % 0.005 0.003
6 Water Soluble 0.01 0.008
7 Conclusion conform
دانلود نسخه PDF جدول آنالیز

خرید بوتیل هیدروکسی تولوئن

بوتیل هیدروکسی تولوئن توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی
  • بشکه چوبی 25 کیلویی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *