محصولات
ژوئن 30

بی کرومات آمونیوم

بی کرومات آمونیوم یا آمونیوم دی کرومات یک عامل اکسید کننده قوی و بدون بو، به شکل پودر کریستالی نارنجی و قرمز (شبیه ماسه) است. این ترکیب یک نمک شیمیایی بسیار سمی است که از یون‌های آمونیوم و یون‌های دی‌کرومات تشکیل شده و نسبت به نور بسیار حساس است. به همین دلیل برای حساس کردن امولسیون‌های آلی مانند ژلاتین و اثر نور اکتینیک استفاده می‌شود. یونی بودن این ماده و وجود نیروی دو قطبی و پیوند هیدروژنی باعث شده که در آب انحلال‌پذیر باشد. این ماده به آسانی مشتعل شده، می‌سوزد و بقایای سبز رنگ حجیم ایجاد می‌کند.

بی کرومات آمونیوم به عنوان منبع نیتروژن خالص در آزمایشگاه و به عنوان یک کاتالیزور مورد استفاده قرار می‌گیرد و فرمول شیمیایی آن (Cr2H8N2O7) و یا [NH4]2Cr2O7 است. همچنین از این ترکیب به عنوان ماده نگهدارنده رنگ‌دانه‌ها در رنگ‌آمیزی منسوجات و ساخت انواع آلیزارین، مواد آتش‌زنه، آلوم‌کروم، برنزه کردن چرم، تصفیه روغن، سموم دفع آفات و همچنین در صنعت لیتوگرافی و رادیوگرافی بهره گرفته می‌شود.

این ترکیب مانند اکثر ترکیب‌های یونی، در دمای معمولی جامد است و نقطه ذوب بالایی دارد. این ماده گاهی اوقات به عنوان Vesuvian Fire نیز شناخته می‌شود، زیرا در آزمایشات شبیه‌سازی کوه آتشفشان استفاده می‌شود. در فناوری‌های پیروتکنیک و در روزهای اولیه عکاسی در دوران قدیم از این ترکیب شیمیایی بسیار استفاده می‌شد.

بی کرومات آمونیوم

خرید بی کرومات آمونیوم

بی کرومات آمونیوم توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *