محصولات
ژانویه 19

دی آمونیوم فسفات

دی آمونیوم فسفات یا به اختصار DAP ترکیبی گرانوله تیره رنگ یا به صورت کریستالی یا پودر سفید رنگ و یک نمک آمونیوم است. این ماده بی‌بو، با طعم خنک و محلول در آب است. این ترکیب در اثر حرارت تجزیه می‌شود و بخارهای بسیار سمی مثل اکسیدهای فسفر، اکسیدهای نیتروژن و آمونیاک را منتشر می‌کند. از این ماده به عنوان یک کود حاوی نیتروژن و فسفر در کشاورزی استفاده می‌شود. این کود نقش مهمی در رشد اولیه گیاه به ویژه ریشه‌دهی آن داشته و گیاه را در برابر عوامل محیطی نامطلوب مانند خشکسالی، یخبندان و بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

دی آمونیوم فسفات با نام دی آمونیوم هیدروژن فسفات نیز شناخته می‌شود و دارای فرمول شیمیایی (H9N2O4P) است. این ماده پر مصرف‌ترین کود فسفر در جهان است و زمانی که در آب حل می‌شود یون‌های NH4+ و H2PO4- را آزاد می‌کند. وجود نیتروژن به شکل آمونیاک در این کود باعث می‌شود که جذب فسفر توسط گیاهان در خاک‌های آهکی به دلیل ایجاد شرایط اسیدی در حاشیه گرانول آسان شود. همچنین هدر رفت نیتروژن آمونیاکی نسبت به نیتراتی کمتر می‌باشد و از جذب بیش از حد پتاسیم جلوگیری می‌کند. همچنین این کود را می‌توان با کودهای کلرید پتاسیم و اوره مخلوط و استفاده کرد. با اعمال محصول فوق به زمین pH خاک افزایش پیدا می‌کند.

دی آمونیوم فسفات به عنوان بازدارنده آتش نیز عمل می‌کند. برای مثال در هنگام وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها، مخلوطی از دی آمونیوم هیدروژن فسفات و سایر مواد را در اطراف پراکنده می‌کنند تا از سوختن کامل جنگل جلوگیری کنند. این ماده پس از اتمام آتش سوزی، به منبع غذایی تبدیل می‌شود. همچنین این ترکیب به عنوان عامل ضد خوردگی و ضد رسوب کاربرد دارد.

دی آمونیوم فسفات

جدول آنالیز Diammonium Phosphate

NO. Characteristics Specifications
1 Nitrogen (Total) N 18%
2 Phosphate P2O5 46%
3 Water Soluble 41%
4 Crude Moisture (H2O) 0.7%
5 Ground Moisture (H2O) 2.1%
دانلود نسخه PDF جدول آنالیز

خرید دی آمونیوم فسفات

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی چین

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *