محصولات
ژانویه 19

گلیسیرین مونو استئارات

گلیسیرین مونو استئارات (به اختصار GMS) ماده‌ای آلی به شکل پودری سفید رنگ، بدون بو و با مزه‌ای شیرین است که به عنوان امولسیون کننده استفاده می‌شود. این ماده به طور طبیعی در بدن وجود دارد و در نتیجه شکست چربی‌ها توسط لیپاز پانکراس تولید می‌شود. همچنین در غذاهای چرب نیز موجود است. این ترکیب که از گلیسیرین تولید می‌شود، کاربردهای بسیار زیادی از جمله به عنوان امولیسیفایر در صنایع غذایی، داروسازی، آرایشی و بهداشتی و یا در تولید شوینده‌ها دارد.

گلیسیرین مونو استئارات به دلیل خواصی نظیر افزایش غلظت و امولیسیون‌کنندگی، به عنوان یکی از اصلی‌ترین افزودنی‌های غذایی در بستنی، خامه، نان و محصولات قنادی، دسرها، کارامل‌ها، کره بادام زمینی، نوشیدنی‌ها و لبنیات کاربرد دارد. استفاده از این ماده در نان سبب جلوگیری از خشک شدن سریع و تغییر طعم به مرور زمان می‌شود. این ماده در ساختار خود قابلیت جذب و نگهداری رطوبت را دارد. به همین دلیل در مارگارین‌های کیک باعث جلوگیری از حذف آب شده و روغن و آب را در کنار هم نگه می‌دارد.

کاربرد در صنایع آرایشی و بهداشتی

گلیسیرین مونو استئارات در صنایع آرایشی و بهداشتی به عنوان ضد تعریق، دئودورانت، محصولات مراقبتی کودکان، ضدآفتاب‌ها، نرم‌کننده‌ها، لوسیون‌ها و امولسیون‌های اسپری شونده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست سبب می‌شود که پوست دیرتر آب خود را از دست داده و از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. علاوه بر آن برای افزایش کیفیت پایداری لوازم آرایشی و بهداشتی و به عنوان امولیسیفایر و کمک امولیسیفایر و تثبیت کننده ویسکوزیته به کار برده می‌شود.

کاربردهای صنعتی

گلیسیرین مونو استئارات در صنعت نیز کاربردهای بسیاری دارد. این ماده به عنوان روان‌کننده، آنتی‌استاتیک و پلاستی‌سایزر غیر سمی در تولید انواع پلاستیک‌ها کاربرد دارد. هم چنین می‌تواند انعطاف‌پذیری پلاستیک را افزایش دهد و باعث طول عمر بیشتر آن شود. این ترکیب می‌تواند اصطکاک را در فرآیند اکستروژن کاهش داده و توزیع اندازه ذره یکسانی را به وجود آورد. در صنایع کشاورزی نیز از این ماده به عنوان ضد مه (anti-fog) در فیلم‌های پلاستیکی که در گلخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد استفاده می‌شود.

گلیسیرین مونو استئارات

جدول آنالیز Glycerol Monostearate

NO. Parameters Method Result
1 Appearance Visual OFF White Powder
2 Locine Value AOCS.Da 15 48 3.1
3 Lovibond 5 1/4″ Cell Tintometer Mocel F 3.2 R 608 Y
4 Melting Point SMP10 (BIBBY) 58.7
5 Saponification Value AOCS Cd 3 25 161
6 Free Glycerine AOCS Cd 14-56 5.1
7 Monoester Content AOCS Cd 11-57 40.01
8 Moisture Content KFT 1.7
9 Acid Value AOCS Da 14-48 3.1
10 Soap Content AOCS Cc 17-95 5.7
دانلود نسخه PDF جدول آنالیز

خرید گلیسیرین مونو استئارات

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی fic چین

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *