محصولات
نوامبر 08

آمونیوم بی فلوراید

آمونیوم بی فلوراید یک ترکیب شیمیایی معدنی است که از کاتیون آمونیوم و یک آنیون بای فلوراید و یا هیدروژن دی فلوارید ساخته شده است. این ماده از مشتقات اسید فلوریدریک محسوب می‌شود و نوعی ترکیب شیمیایی جامد به صورت کریستال‌های سفید رنگ، بدون بو و به شدت جاذب رطوبت است. این محصول شیمیایی حلالیت بسیار خوبی در آب دارد. به همین علت به صورت مایعی بی‌رنگ نیز یافت می‌شود. علاوه بر آن در الکل نیز حلالیت آرامی دارد و مقادیر زیادی از آن در اتانول حل می‌شود. این ماده در تولیدات صنعتی انواع مواد شوینده به کار گرفته می‌‌شود. می‌توان گفت آمونیوم بای فلوراید یکی از مواد اولیه تولید صابون‌ها و شامپوها می‌باشد.

آمونیوم بی فلوراید با نامهای دیگری نظیر آمونیوم هیدروژن فلوراید، فلوراید آمونیوم اسید، آمونیوم بی فلوئورید، دیفلوراید آمونیوم نیز شناخته می‌شود و دارای نماد اختصاری ABF و فرمول شیمیایی (F2H5N) است. این ترکیب به دلیل آزاد کردن هیدروژن فلوئورید برای تمیزی انواع سطوح به طور گسترده به کار برده می‌شود. آمونیوم بای فلوراید با توجه به خاصیت اسیدی که دارد، می‌تواند چربی‌ها و سایر ناخالصی‌های روی سطوح را پاک کرده و سطح صاف و صیقلی در فلزات ایجاد کند. از جمله کاربردهای دیگر این ماده می‌توان به عنوان یک افزودنی در فرایندهای آبکاری قلع نیکل اشاره کرد. در این فرایند یون فلوراید به عنوان یک عامل کمپلکس‌کننده با قلع عمل می‌کند.

کاربردهای آمونیوم بی فلوراید

آمونیوم بی فلوراید به عنوان یک حد واسط در تولید اسید هیدروفلوئوریک از هگزافلوئوروسیلیسیک اسید مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب در ساخت شیشه، ساخت مواد ضدعفونی‌کننده، تنظیم ph در فرآیندهای نساجی، تمیز کردن سطوح آلومینیومی و لوله‌ها در کارخانجات تولید مواد غذایی و لبنیات، تولید انواع شوینده‌ها و محصولات مراقبت از مو، در پروسه فلزکاری و صیقلی دادن فلزات، در کارواش به منظور شستشوی چرخ خودروها، کمک به فرآوری محصولات به ویژه برای تولید نفت، تولید لوازم پلاستیکی و لاستیکی و فرایند حکاکی یا اچینگ نیز کاربرد گسترده‌ای دارد.

آمونیوم بی فلوراید

جدول آنالیز Ammonium Bifluoride

NO. Items Standard Index Result
1 Ammonium Bifluoride NH4HF2 (dry basis) 98.00% min 98.12%
2 Loss on drying 3.0% max 2.50%
3 Ignition Residue 0.10% max 0.07%
4 Sulphate (SO4) 0.10%max 0.055%
5 Ammonium Fluorosilicate [(NH4)2SiF6] 0.50% max 0.42%
دانلود نسخه PDF جدول آنالیز

خرید آمونیوم بی فلوراید

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *