محصولات
نوامبر 08

آمونیوم بی کربنات (آمونیاک)

بی کربنات آمونیوم یا آمونیاک خشک یک ترکیب غیر آلی به شکل پودر بی‌رنگ یا سفید رنگ است که در مجاورت آب و گرما به آمونیاک، دی اکسید کربن و آب که همگی عوامل ورآمدن خمیر هستند، تجزیه می‌گردد. افزودن این ترکیب به مواد غذایی در نهایت موجب ترد شدن و ایجاد بافت سبک و نرم در محصولات می‌شود. گرما یکی از مهم‌ترین عوامل فعالسازی واکنش‌های شیمیایی این ترکیب و در واقع عامل پف کردن در کالاهای پختنی می‌باشد. البته این ماده به طور معمول در کالاهای پخته شده کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا می‌تواند به سرعت باعث پراکنده شدن و تبخیر گاز آمونیاک درون ماده پخته شده شود. البته این ترکیب امروزه با بیکینگ پودر یا جوش‌شیرین جایگزین شده است. با این حال هنوز هم توسط افرادی که می‌خواهند بافت سبک‌تر یا تردتری داشته باشند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بی کربنات آمونیوم دارای فرمول شیمیایی (NH5CO3) است و با نام‌های دیگری نظیر آمونیوم هیدروژن کربنات، آمونیوم اسید کربنات، مونو آمونیوم کربنات، نمک مونو آمونیوم اسید کربنیک و آمونیاک پودری یا آمونیاک خشک نیز شناخته می‌شود. این ماده قادر است فرایند تولید کمپوست به خاک و کود را تسریع کند. به همین جهت در تولید کود و کمپوست‌های گیاهی نیز به وفور از آن استفاده می‌شود. همچنین در برخی ازکشورها به عنوان یک منبع ارزان تامین نیتروژن و به طور مستقل به عنوان کود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آمونیاک خشک در تولید داروهای خوراکی و تجهیزات پزشکی، سرامیک‌سازی، تولید لاستیک اسفنجی، صنایع پلاستیک و کائوچو، دباغی چرم، سنتز کاتالیست، ترکیبات اطفا حریق و تولید مواد ضدحریق، گریس‌زدایی محصولات، از بین برنده رسوب در لوله‌های مبدل‌های حرارتی و بویلرها و آزمایشگاه‌ها به عنوان شناساگر نیز کاربرد گسترده‌ای دارد.

آمونیوم بی کربنات

جدول آنالیز Ammonium Bicarbonate

NO. Items Requirement Result
1 purity min 99.2-100.5% 99.66%
2 CL max 0.003% <0.003%
3 SO4 max 0.007% <0.007%
4 As 0.0002% <0.0002%
5 lead (as pb) 0.0002% <0.0002%
6 residue (NON-VOLATILE) max 0.05% 0.024%
7 moisture <0.4% <0.4%
8 conclusion pass the test pass the test
دانلود نسخه PDF جدول آنالیز

خرید آمونیوم بی کربنات

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی (آمونیاک خشک)
  • گالن 20 لیتری (مایع)
  • بشکه 220 لیتری (مایع)

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *