محصولات
اکتبر 14

اسید پیرو فسفات سدیم

اسید پیرو فسفات سدیم یا به اختصار SAPP یک پودر سفید رنگ بی‌بو است که حاصل آب‌زدایی گرمایی مونوسدیم فسفات است. از این اسید نمکی ضعیف شده در تهیه محصولات زیادی همچون پکینگ پودر استفاده می‌شود. در واقع این نمک خوراکی به عنوان یک ماده شیمیایی قوام‌دهنده، امولسیفایر و به ویژه حجم‌دهنده خمیر عمل می‌کند. این نمک سدیم با ایجاد تورم در خمیر، به پخت با کیفیت محصولاتی همچون انواع کیک، نان، دونات، مافین، پنکیک، کلوچه، بیسکویت و … کمک می‌کند. در ابتدا از این مخمر تنها برای حجیم‌سازی نان و شیرینی استفاده می‌شد. اما در حال حاضر در صنایع غذایی مختلف و داروسازی نیز کاربرد دارد.

اسید پیرو فسفات سدیم با نام‌های دیگری نظیر اسید پیرو فسفات، دی سدیم دی هیدروژن پیرو فسفات و دی سدیم پیرو فسفات نیز شناخته می‌شود و فرمول شیمیایی آن (Na2H2P2O7) است. با توجه به سرعت عملکرد و انتظاری که از این ترکیب در تولید محصول می‌رود، این محصول به به سه گروه پیرو فسفات سریع، پیرو فسفات متوسط و پیرو فسفات کُند تقسیم‌بندی می‌شود. بنابراین مصرف‌کنندگان نیز برحسب نوع محصول تولیدی خود پیرو فسفات را در فرمولاسیون محصول استفاده می‌کنند.

اسید پیرو فسفات سدیم در غذاهای کنسروی از جمله کنسرو ماهی باعث کاهش تشکیل کریستال‌های نامطلوب از طریق تشکیل کمپلکس با منیزیم می‌شود. پیروفسفات سدیم در تولید خمیردندان و نخ‌دندان نیز کاربرد بسیاری است. زیرا با از بین بردن کلسیم و منیزیم بزاق دهان از رسوب آنها بر روی دندان‌ها و ایجاد پلاک جلوگیری خواهد کرد و مقدار تارتار موجود در خمیردندان و نخ‌دندان را به خوبی کنترل می‌کند. در برخی از شوینده‌های بهداشتی نیز برای پیشگیری از رسوب و املاح بر روی لباس‌ها از این ترکیب استفاده می‌شود.

اسید پیرو فسفات سدیم

جدول آنالیز Sodium Acid Pyrophosphate

NO. Parameter Specification
1 Na2H2P2O7 , w/% ≥ 95.0
2 P2O5,w/% 63.0-64.5
3 Insolubles, w/% ≤ 0.6
4 pH-value (1% solution) 3.8-4.4
5 Arsenic(As) / mg/kg ≤ 1
6 Lead (pb) / mg/kg ≤ 4
7 Heavy Metals(as pb) / mg/kg ≤ 10
8 Mercury(Hg) / mg/kg ≤ 1
9 Cadmium(cd) / mg/kg ≤ 1
10 Fluoride(F) / mg/kg ≤ 10
11 Nitrate(NO3) / mg/kg ≤ 50
12 Nitrite(NO2) / mg/kg ≤ 1
13 Iron(Fe) / mg/kg ≤ 30
دانلود نسخه PDF جدول آنالیز

خرید اسید پیرو فسفات سدیم

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 25 کیلویی چینی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *