محصولات
اکتبر 14

تترا پتاسیم پیرو فسفات

تترا پتاسیم پیرو فسفات یا به اختصار TKPP ماده‌ای بدون بو به صورت کریستال‌های بی‌رنگ و یا پودر سفید رنگ است. این ترکیب شیمیایی از دسته مواد آلی است که از آنیون پیروفسفات و کاتیون پتاسیم تشکیل شده و به دلیل حلالیت بالا در آب و با توجه به خواص آنتی‌فلوکولانت و ضدخوردگی که دارد، جایگزین مناسبی برای همتای خود یعنی تترا سدیم پیرو فسفات است. این ماده دارای خاصیت بافرکنندگی و امولسیون‌کنندگی است و به همین جهت به طور گسترده‌ای از آن در صنایع غذایی استفاده می‌شود. همچنین به عنوان افزودنی غذایی در تهیه و فرآوری گوشت و فرآورده‌های گوشتی مانند سوسیس و کالباس، در تهیه غذاهای دریایی و همچنین غذای دام و طیور استفاده می‌شود.

تترا پتاسیم پیرو فسفات که با نام پیرو فسفات پتاسیم نیز شناخته می‌شود، دارای فرمول شیمیایی (K4O7P2) است. این ترکیب بسیار محلول در آب و سازگار با محیط زیست است و در تصفیه آب به عنوان ترکیب بازدارنده و مهار کننده خوردگی کاربرد دارد. بنابراین می‌توان از آن در فعالیت‌هایی که نیاز به جلوگیری از تجمع مواد جامد دارد، مانند سیستم‌های آب استفاده کرد. از کاربردهای اصلی دیگر این ماده می‌توان به استفاده از آن در حفاری نفت، به عنوان رقیق‌کننده سریع قبل از سیمان‌کاری اشاره کرد.

تترا پتاسیم پیرو فسفات در پنیر و لبنیات به عنوان نگهدارنده و تثبیت‌کننده و به منظور افزایش ماندگاری این محصولات استفاده می‌شود. در کنسرو میوه‌ها نیز به عنوان نگهدارنده و به جهت جلوگیری از تغییر رنگ میوه‌ها کاربرد دارد. همچنین به طور گسترده‌ای به عنوان امولسیفایر، نگهدارنده، مرطوب‌کننده، نرم‌کننده و غلیظ‌کننده در نوشیدنی‌ها به خصوص نوشیدنی‌های لبنی مانند دوغ و شیر کاربرد دارد. از این ترکیب در خمیردندان نیز به منظور کنترل میزان تارتاریک اسید موجود در آن استفاده می‌شود. از طرف دیگر می‌تواند کلسیم و منیزیم موجود در بزاق دهان را حذف کرده و از بین ببرد. بنابراین می‌توان گفت این ترکیب یک ماده ضد رسوب و ضد پلاک دندانی است.

تترا پتاسیم پیرو فسفات

جدول آنالیز Tetrapotassium Pyrophosphate

NO. Test items Test items Test result
1 Content (K4P207) ≥96.0% 96.8%
2 Water insoluble matter ≤0.10% 0.056%
3 PH (1gr/100ml) 10.5±0.5 10.4
4 Iron (Fe) ≤0.005% 0.004%
5 Orthophosphate Compliance inspection Compliance inspection
دانلود نسخه PDF جدول آنالیز

خرید تترا پتاسیم پیرو فسفات

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 20 کیلویی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *