محصولات
اکتبر 14

تترا سدیم پیرو فسفات

تترا سدیم پیرو فسفات یا به اختصار TSPP یک پودر بی‌رنگ یا سفید متشکل از پیرو فسفات و یون‌های سدیم است. این ماده شیمیایی کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد. البته از این نمک بیشتر در صنایع غذایی به عنوان یک امولسیفایر یا یک بافر استفاده می‌شود. گرید غذایی این ماده که به عنوان افزودنی غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد از نظر FDA ایمن شناخته می‌شود و در تولید داروها نیز بکار می‌رود. این ترکیب در صنایع تصفیه آب، صنعت تولید فلزات، صنایع آرایشی و بهداشتی و صنعت تولید رنگ نیز کارایی دارد.

تترا سدیم پیرو فسفات که با نام پیرو فسفات سدیم نیز شناخته می‌شود، دارای فرمول شیمیایی (Na4P2O7) است. فرآیند تولید این ماده به این شکل است که اسید فسفریک با کربنات سدیم واکنش داده و دی سدیم فسفات تولید می‌کند. سپس در دمای معینی حرارت داده می‌‌شود تا پیرو فسفات سدیم را تشکیل دهد. محصول به دست آمده منبع خوبی از فسفر به عنوان یک ماده مغذی است. این ماده در صنایع غذایی استفاده گسترده‌ای دارد و در فرآوری گوشت، غذاهای دریایی و تولید خوراک حیوانات مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این محصول به عنوان یک کلاژن در پودینگ فوری نوشیدنی‌ها نیز استفاده می‌شود تا امکان ضخیم شدن بافت آن را فراهم کند.

کاربردهای دیگر تترا سدیم پیرو فسفات

تترا سدیم پیرو فسفات در محصولاتی همچون تنظیم‌کننده‌های pH و محصولات تصفیه آب، لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی، عطرها و خوشبوکننده‌های هوا، رنگ‌ها و پوشش‌ها، پر کننده‌ها، بتونه‌ها، پلاسترها، خاک رس و گلوله‌ها و واکس‌های مدل‌سازی نیز استفاده می‌شود. همچنین از این ماده به عنوان یک عامل کنترل پلاک‌های دندانی (تارتار) و حالت‌دهنده در خمیردندان و نخ‌دندان استفاده می‌شود. استفاده از خمیردندان‌های حاوی تتراسدیم پیرو فسفات پلاک‌های قدیمی را از بین نمی‌برد. اما با خاصیت جداکنندگی که دارد، باعث جداشدن کلسیم و منیزیم از بزاق دهان می‌شود و از تشکیل تارتار جلوگیری می‌کند. از این محصول در صنایع نساجی نیز برای کاهش سختی آب و خنثی کردن یون‌های کلسیم و منیزیم نیز استفاده می‌شود.

تترا سدیم پیرو فسفات

جدول آنالیز Tetrasodium Pyrophosphate

NO. Item Result
1 Na4P207%≥ 96.5
2 orthophosphate pass
3 PH 9.9-10.7
4 heavy metals (as pb)% ≤ 0.001
5 pb%≤ 0.0004
6 As%≤ 56℃
7 F%≤ 0.005
8 water insoluble substance%≤ 0.2
9 loss in ignition%≤ 0.5
دانلود نسخه PDF جدول آنالیز

خرید تترا سدیم پیرو فسفات

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کیسه 20 کیلویی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *