محصولات
نوامبر 10

نرمال متیل پیرولیدون

نرمال متیل پیرولیدون با نام اختصاری NMP یک حلال قطبی آپروتیک است. این ماده معمولا به صورت مایعی بی‌رنگ با بوی ملایم آمین یافت می‌شود. این ترکیب بسیار قطبی است و با آب و اکثر حلال‌های آلی مانند الکل‌ها، اترها، کتون‌ها، هیدروکربن‌های معطر، هیدروکربن‌های کلردار و غیره مخلوط می‌شود. همچنین بسیاری از مواد آلی و معدنی در آن محلول هستند. این ترکیب به دلیل ویسکوزیته کم و قدرت حلالیت بالا در صنایع مختلفی مانند حذف رنگ و پوشش، پردازش پتروشیمی، پوشش‌های مهندسی پلاستیک، مواد شیمیایی کشاورزی، تمیز کردن قطعات الکترونیکی و صنعتی و حلال پلیمرهای مهندسی و رزین‌های روکش‌دار استفاده می‌شود.

نرمال متیل پیرولیدون با نام ان متیل دو پریلیدون (N-Methyl-2-Pyrrolidone) نیز شناخته می‌شود و یک ترکیب حلقه 5 عضوی حاوی نیتروژن است. این ماده در مقایسه با حلال‌های مشابه، نقطه اشتعال و نقطه جوش بالایی دارد. ویژگی‌های ذکر شده از این ترکیب باعث شده که کاربرد آن در سالهای اخیر گسترش فزاینده‌ای داشته باشد. از طرفی فناوری تولید NMP با خلوص و درجه بالا، عملکرد آن را در زمینه‌های مختلف تضمین می‌کند.

نرمال متیل پیرولیدون عمدتاً در زمینه استخراج ترکیبات آروماتیک، خالص‌سازی و جداسازی استیلن، الفین‌ها و دی‌الفین‌ها، حلال‌های پلیمری و حلال‌های پلیمریزاسیون استفاده می‌شود. همچنین به عنوان حلال پلیمر‌ها و رزین‌های روکش‌دار استفاده می‌شود. علاوه بر این نرمال متیل پیرولیدون به علت خاصیت قطبی به عنوان یک تمیزکننده عالی و حلال رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده جایگزین تری کلرواتان در زمینه تمیز کردن فلزات به دلیل مشکلات آلودگی زیست محیطی در سراسر جهان مرتبط با حلال‌های کلر شده است.

نرمال متیل پیرولیدون

خرید نرمال متیل پیرولیدون

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • بشکه 220 لیتری

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *