محصولات
نوامبر 10

پلی وینیل الکل

پلی وینیل الکل با نام اختصاری PVA یک ترکیب پلیمری آتاکتیک بدون بو با خواص بلوری به صورت گرانول یا پودر سفید تا کرم رنگ است. این ماده خواص تشکیل فیلم، امولسیون‌کنندگی و چسبندگی عالی دارد و در برابر حلال‌ها، گریس و نفت مقاوم است. همچنین انعطاف‌پذیری و استحکام کششی آن بالا بوده و مقاومت آن به نفوذ مواد آروماتیک و اکسیژن زیاد است. این پلیمر مصنوعی در آب محلول بوده و به عنوان غلیظ‌کننده و پایدارکننده امولسیونی در فرمولاسیون پلی‌وینیل‌استات‌ها به کار می‌رود. این ماده به صورت هوازی و بی‌هوازی در طبیعت قابل تجزیه است.

کاربردهای پلی وینیل الکل

پلی وینیل الکل دارای فرمول شیمیایی (C2H4O)x است و با نام‌های دیگری نظیر اتنول، پلی اتانول، پلی ویول و لمول نیز شناخته می‌شود. این ترکیب پلیمری به دلیل خاصیت غیر سمی بودن، تمایل کمتر به چسبندگی پروتئین و قابلیت سازگاری زیستی فوق‌العاده بالا، گزینه بسیار مناسبی برای کاربردهای مختلف پزشکی می‌باشد. در مواردی که فناوری سنتز پلیمرهای زیستی برای داروها و برخی از ملزومات پزشکی مورد نیاز باشد، این ترکیب پلیمری یک انتخاب ایده‌آل خواهد بود. غضروف‌های تعویضی، لنزهای تماسی چشمی و همچنین برخی از قطره‌های چشمی با استفاده از پلیمر پلی اتانول قابل تهیه هستند. علاوه بر آن این ترکیب در تولید محصولات مراقبت پوستی به عنوان تشکیل‌دهنده فیلم و بایندر و برای افزایش ویسکوزیته محصولات به کار می‌رود. همچنین به عنوان عامل امولسیون‌کننده در محصولات آرایشی و برای ایجاد پوشش‌های موقت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پلی وینیل الکل در صنایع مختلف نیز نقش پر رنگی را ایفا می‌کند. از این ماده در صنایع نساجی، رنگ‌کاری، کاشی‌کاری، ساخت الیاف وینیلون، ساخت فیلم عکاسی، تهیه اسلایم، ساخت دستکش‌های محافظ در برابر مواد شیمیایی، تولید اسفنج‌های خانگی و بسته‌بندی مواد شوینده، مواد تصفیه آب، رنگ‌دانه‌ها و همچنین روکش مواد غذایی استفاده می‌شود. علاوه بر آن در کشاوری برای تولید آفت‌کش‌ها، علف‌کش‌ها و کودهای شیمیایی و همچنین برای افزایش چسبندگی خاک و جلوگیری از فرسایش آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در ساخت کاغذ به عنوان تراکم دهنده و نیز برای آهارزنی و پوشش‌دهی صفحات چاپ به منظور جلوگیری از سایش کاربرد دارد. از دیگر کاربردهای این ترکیب می‌توان به استفاده در فرآیند پرینت سه‌بعدی و تولید افزودنی‌های بتنی و اتصالات سیمانی به منظور کاهش زمان خشک شدن سطح بتن و ممانعت از ترک‌خوردگی آن اشاره کرد.

پلی وینیل الکل

جدول آنالیز Polyvinyl Alcohol

NO. Items Specification Result
1 Purity% 94.0 MIN 96.1
2 Hydrolysis % (MOL) 87.0-89.0 88.2
3 Viscosity (CPS) 29.1-44.0 30.2
4 Volatile % 5.0 MAX 3.2
5 Sodium Acetate % 2.5 MAX 0.7
6 PH 5-7 5.6
7 ASH % 0.5MAX 0.3
8 Conclusion Pass
دانلود نسخه PDF جدول آنالیز

خرید پلی وینیل الکل

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • کد 2488 کیسه 25 کیلویی

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *