محصولات
نوامبر 10

پلی اتیلن گلیکول

پلی اتیلن گلیکول با نام اختصاری PEG یک ترکیب پلی‌اتری با کاربردهای فراوان از صنعتی گرفته تا کاربردهای دارویی است. این ماده یک ترکیب مشتق شده از نفت است که از واکنش اتیلن اکسید با اتیلن گلیکول (ماده اصلی ضد یخ) به دست می‌آیند. این ترکیب غیر سمی، بی‌بو، خنثی، قابل انعطاف و روان‌کننده است و در آب، متانول، تولوئن، دی کلرومتان و بسیاری از حلال‌های آلی حل می‌شود. گریدهای مختلف PEG به وسیله جرم مولکولی متوسط آن مشخص می‌شود و بسته به جرم مولکولی، می‌توانند در شرایط استاندارد به صورت مایع یا جامد باشند.

پلی اتیلن گلیکول از خانواده پلیمرهای خطی است و بسته به وزن مولکولی آن را با نام‌های دیگری مانند پلی اتیلن اکسید یا پلی اکسی اتیلن نیز می‌شناسند. ساختار PEG معمولا به صورت H- (O-CH2-CH2) n-OH نمایش داده می‌شود و وزن مولکولی این ترکیبات با توجه به تعداد واحدهای اتیلن گلیکول موجود در هر پلیمر PEG مشخص می‌گردد. وزن مولکولی به نوبه خود خواص و نوع پلیمر را نیز تعیین می‌کند. PEGهای با وزن کم دارای 2 تا چهار واحد اتیلن گلیکول هستند و مایعاتی شفاف و آبکی هستند. PEGهایی که تا 700 مولکول اتیلن گلیکول دارند، مایعاتی شفاف و ویسکوز هستند. پلیمرهای با 1000 و یا بالاتر واحد اتیلن گلیکول به صورت جامد مومی هستند. نام‌گذاری این ترکیبات هم بر اساس وزن مولکولی آنها است.

کاربردهای پلی اتیلن گلیکول

پلی اتیلن گلایکول‌ها در پزشکی و تولید و ساخت داروهای مختلف مانند قطره چشم، قرص درمان یبوست، اسپری ضد درد موضعی و … کاربرد زیادی دارند. در صنعت آرایشی و بهداشتی نیز برای تولید کرم‌، لوسیون و انواع پودر و ژل مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین این ماده به عنوان افزودنی در صنایع غذایی نیز کاربرد دارد. از کاربردهای صنعتی PEGها می‌توان به استفاده در فرمولاسیون حشره‌کش‌های آلی، فرمولاسیون روغن‌های چاپ، به عنوان براق‌کننده در صنعت آبکاری، به عنوان پلاستیسایزر و عامل پخش‌کننده در صنعت رنگ و رزین، به عنوان عامل قالب‌پذیر و روان‌کننده در صنعت کاشی و سرامیک، به عنوان عامل انعطاف‌پذیری در صنعت کاغذسازی، به عنوان حلال در تولید مواد شوینده، به عنوان آنتی‌استاتیک و نرم‌کننده در صنعت نساجی و برای افزایش پخش‌شدگی در آب به عنوان حد واسط در تهیه رزین‌های آلکید و پلی‌استر اشاره کرد.

پلی اتیلن گلیکول

جدول آنالیز Polyethylene Glycol

NO. Test Units Specification Limits Results
Min Max
1 Average Molecular Weight g/mol 380 420 381.50
2 Hydroxyl Value mgKOH/g 267 296 294.1
3 PH 5% Solution in Water 4.5 7.5 6.45
4 Residue on ignition % wt. 0.1 0.05
5 Heavy Metals ppm 5 <5
6 Viscosity at 98.9˚C Cst 6.8 8.0 6.81
7 Water % wt. 2 0.50
8 Ethylene Oxide μg/g 10 8
9 1,4-Dioxane μg/g 10 4.7
10 Ethylene Glycol | Diethylene Glycol % wt. NMT 0.25% (Total) 0.043
دانلود نسخه PDF جدول آنالیز

خرید پلی اتیلن گلیکول

این محصول توسط شرکت‌ها مختلف و با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از نمونه‌های عرضه شده توسط احرار شیمی عبارتند از:

  • گرید 7
  • گرید 12
  • گرید 40
  • گرید 200
  • گرید 300
  • گرید 400
  • گرید 600
  • گرید 1500
  • گرید 2000
  • گرید 4000
  • گرید 6000

امکان خرید جزئی با هر ظرفیتی ممکن است.

در صورت نیاز می‌توانید نمونه محصول را به صورت رایگان دریافت کنید. (تست محصول)

برای استعلام موجودی و دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاه نوشتن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *